پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۱۴
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجلس دهم مجلسی است که یکنواخت نخواهد بود بلکه در آن تضارب آرا صورت خواهدگرفت و این امر بسیار مهمی است.

شعار سال: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی شنبه در نشست هم اندیشی برگزیدگان مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس دهم افزود: تحولاتی که از سال 84 شروع شد و به سال 92 خاتمه پیدا کرد تحولات منفی بود و وضع کشور، انقلاب و اسلام را در شرایط نامناسبی قرار داد.

وی ادامه داد: مردم گام اول را در سال 92 خوب برداشتند و راه را باز کردند چرا که اگر راه باز نشده بود این نتیجه در گام دوم به دست نمی آمد.

هاشمی ادامه داد: با این دو گام که برداشته شد جامعه و مردم به خصوص سیاستمداران فرهیخته، شرایطی پیدا کردند که اگر جدی باشیم و صبر و استقامت داشته باشیم می توانیم انحرافی را که در انقلاب پیش آمد، اصلاح کنیم و به تناسب زمان که شرایط بهتری دارد شرایط بسیار نو و ارزشمندی را در تاریخ انقلاب داشته باشیم.

وی ادامه داد: شما کسانی هستید که انتخاب شدید یا در آستانه انتخاب شدن هستید و موثرترین نقطه مدیریت را در اختیار خواهید گرفت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای خبرگان اشاره کرد و افزود: ما دیروز شاهد بودیم رهبری هم انتخابات را خوب توصیف کردند و آرامش و صحت انتخابات را تایید فرمودند.

وی ادامه داد: من هم کاملا قبول دارم که انصافا در شرایطی که بیم آن می رفت که به قول بعضی ها فتنه بزرگتری را شاهد باشیم، آرامش کم نظیری را در انتخابات شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه آمریکا به برگزاری انتخابات آرام و متمدنانه معروف است، گفت: شب گذشته آنچنان در مراسم سخنرانی آقای ترامپ درگیری پیش آمد که وی نتوانست سخنرانی کند. البته ما هم از این موارد داشته ایم ولی در آمریکا بی سابقه بود که در اوج مبارزات این گونه شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که خیلی ها در دنیا منتظر بودند از لحاظ سرلیست ها و دیگران در ایران، حوادث تلخی روی دهد، اتفاقی نیفتاد که این نشانه خیلی خوبی بود.

هاشمی رفسنجانی گفت: این نشان رشد مردم است و رشد مغزهای سیاسی است که ریسک کردند و وارد میدان رقابت شدند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید اول تشکر کنم از کسانی که صابرانه و متفکرانه توانستند هماهنگی در صفوف خودشان ایجاد کنند و تصمیمات یکپارچه بگیرند که این رکن بزرگی است و تجربه خوبی که باید در آینده بیشتر روی آن کار کنیم که متفرقه وارد میدان نشویم.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در بیشتر کشورهای دنیا دو یا سه حزب بزرگ میدان دار هستند گفت: ما هم از رشد و آگاهی مردم کشورمان فهمیدیم مردم آمادگی دارند که الان با افکار حزبی سرو کار داشته باشند به دلیل اینکه به لیست های دوطرف رای دادند.

وی با بیان اینکه مردم با آمدن در پای صندوق های رای و رای دادن به لیست ها، کار خیلی بزرگی انجام دادند، گفت: این آمادگی مردم محصول آگاهی دادن ها و انفجار اطلاعات (شبکه های ) مجازی است که آن ها سرنوشت ساز شدند و روز به روز حضورشان از اطلاع رسانی تصویری و مکتوب جدی تر می شود.

وی ادامه داد: در شرایط کاملا جدیدی قرار گرفته ایم و تجربه کاملی نداریم و این خود مردم بودند که اطلاع پیدا کردند و جوانان متخصصی در این زمینه پیدا کردیم و دیدیم چقدر در این فضا مسائل را خوب برای مردم توضیح می دهند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: می بینیم رهبر این گونه از انتخابات و از مردم و تعداد حضور آن ها ابراز رضایت می کنند اما ممکن است بعضی از نتایج هم آنچنان که ایشان می خواستند نشده باشد ولی این اصول کار است.

هاشمی به مرحله دوم انتخابات اشاره کرد و گفت: ان شاءالله نامزدهای دور بعد هم باید سعی کنند همین شیوه گام اول را عمل کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید مجلسی داشته باشیم که کاملا به صورت زنده مسائل کشور را تنظیم و تعریف کند و در عین حال با دولت هم همدلی داشته باشد، یادآور شد: البته هیچوقت در زمانی که من رییس جمهور یا رییس مجلس بودم فکر نمی کردم مجلس باید هر چه دولت می گوید قبول کند. مجلس باید تفکر خودش را مطرح کند و آزادانه حرف بزند و رای دهد و فشاری بر آن نباید باشد تا مجلسی کاملا ارزشمند داشته باشیم.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار: 22 اسفند 1394، کد مطلب: 81999566 (5226464):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین