پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۲۷
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
نماینده مردم اردبیل در مجلس با تاکید بر اینکه باید جلوی منفذها و راه‌های نفوذ گرفته شود گفت: باید انبساط سیاسی اقتصادی کشور توام با تقویت بنیه اطلاعاتی و امنیتی باشد که بتوانیم کشور را مصون نگه داریم.

شعار سال: منصور حقیقت پور با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای خبرگان رهبری گفت: مردم در این انتخابات حضور خوب و نزدیک به حداکثری داشتند در حالی که در کشورهایی مانند فرانسه در اروپا مشارکت در انتخابات نهایتا 15 درصد است اما در کشور ما بالای 60 درصد مردم در انتخابات مشارکت داشتند.

وی افزود: مشارکت مردم نشان دهنده این است که آ‌ن‌ها نسبت به سرنوشت خود بسیار حساس بوده و مراقب هستند که در بزنگاه از انقلاب و دستاوردهای انقلاب دفاع کنند که این مساله برای کشور تولید قدرت نرم می‌کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس همچنین با اشاره به تاکید رهبری بر مساله نفوذ گفت: این اولین بار نیست که رهبری به این مساله تاکید می‌کنند بلکه در همان اثنای بحث برجام نیز رهبری فرمودند که اولویت دستگاه‌های امنیتی و سیاسی ما حتی درپسابرجام هم جلوگیری از نفوذ است و ممکن است منفذهایی وجود داشته باشد که جلوی منفذها گرفته شده و بسته شود و امکان نفوذ نداشته باشند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: به نظر می رسد که ما انبساط سیاسی و اقتصادی را بعد از برجام باید متناسب با توانمندی‌های امنیتی خود و دستگاه‌های اطلاعاتی‌مان بتوانیم جلو ببریم اما بیش از حد نباشد که خدای نکرده نتوانیم آن را جمع کنیم.

حقیقت پور تاکید کرد: انبساط سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور باید توام با تقویت بنیه اطلاعاتی و امنیتی کشور باشد که بتوانیم کشور را از ضربات احتمالی مصون نگه داریم.

وی درباره اینکه رهبری فرمودند «شورای نگهبان کار خود را با جدیت انجام داد و اگر اشکالی وجود دارد مربوط به قانون است که باید اصلاح شود» گفت: قطعا نیازمند هستیم که قانون انتخابات یک بار دیگر بازنگری شود. اشکالی هم ندارد ما در حال تجربه کردن دموکراسی هستیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تصریح کرد: آنجایی که شورای نگهبان می گوید ما به شرایط احراز نرسیدیم، باید ببینیم قانون در این رابطه چه گفته است. آیا حدود و ثغور تعیین شده است بنابراین فکر می کنم فرصت خوبی برای مجلس دهم خواهد بود که قانون انتخابات را مجددا بررسی کند.

حقیقت پور در ادامه اظهار کرد: اشکالی ندارد که ما از بعضی از مدل‌های غربی هم استفاده کنیم. به عنوان مثال در انگلستان از هر نماینده قبل از انتخابات رقمی را دریافت می کنند که اگر 5 درصد آرا را نتوانست کسب کند آن پول مصادره می شود. بنابراین افرادی در انتخابات حضور می یابند که پیش‌بینی می کنند می‌توانند 5 درصد آرا را داشته باشند.

وی در پایان گفت: بنابراین ما باید تمام قوانین دنیا را ببینیم و قوانینی را در کشور خودمان بومی کنیم که با ارزش‌های دینی و اعتقادی ما سازگاری داشته باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار جمعه 21 اسفند 1394، کد مطلب: 94122113527: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین