پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
یک نشریه آلمانی از بررسی‌های ارتش آلمان برای یافتن جایگزینی به منظور انتقال تورنادوهای شناسایی خود از اینجرلیک ترکیه خبر داده و گزینه‌های احتمالی را کشورهای قبرس، اردن و کویت نامید.
شعار سال: نشریه "بیلد" در گزارشی نوشت: ظاهرا مناقشات طولانی مدت آلمان با ترکیه عواقبی داشته است و حالا ارتش آلمان بازگشت تورنادوهای خود از پایگاه نظامی اینجرلیک ترکیه را مورد بررسی قرار می دهد.

به گزارش این نشریه آلمانی با توجه به شرایط سیاست داخلی در ترکیه ارتش آلمان نقل مکان تورنادوهای شناسایی مستقر در پایگاه اینجرلیک که به منظور کمک به ائتلاف بین المللی ضد داعش در سوریه در این منطقه مستقر شده بود را مد نظر قرار می دهد.

بر این اساس قرار است از امروز یک تیم بررسی از آلمان در پایتخت اردن کار خود را در این راستا آغاز کند.

البته نشریه بیلد با استناد به سخنان یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان تاکید کرد که هنوز تصمیمات مشخصی در این باره گرفته نشده است. این ارزیابی برای این منظور است که جایگزینی برای شرایط اضطراری به وجود آید. اینکه آیا خروج نیروهای ارتش آلمان از اینجرلیک ضرورت دارد در حال حاضر هنوز قابل پیش بینی نیست.

به گزارش نشریه بیلد، ارتش آلمان در حال حاضر کشورهای اردن، کویت و قبرس را به منظور جایگزینی برای استقرار تورنادوهای خود در اینجرلیک مد نظر دارد.

پارلمان آلمان در تاریخ 10 نوامبر تمدید و تقویت عملیات ضد داعش ارتش این کشور را تصمیم گیری کرده است. بر این اساس باید در کنار جنگنده های شناسایی تورنادو یک هواپیمای سوخت رسان و یک کشتی جنگی همچنین سربازان آلمانی در هواپیماهای شناسایی آواکس از حملات هوایی علیه مواضع داعش در عراق و سوریه حمایت کنند. حداکثر حدود 1200 سرباز آلمانی در این عملیات می توانند شرکت کنند.

به دلیل نارضایتی ها بخصوص در بین نمایندگان حزب سوسیال دموکرات پارلمان آلمان درباره اقدامات سرکوبگرانه رئیس جمهور ترکیه علیه اردوغان در کمیسیون دفاعی درخواستی برای ارزیابی مکان های جایگزین برای اینجرلیک ارائه شده است.

البته "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان شرایط سیاسی در ترکیه را خطری برای عملیات ارتش آلمان در اینجرلیک ندانسته و همه چیز در این پایگاه نظامی را درست و خوب ارزیابی کرده است.

وی روز گذشته در یک نشست منطقه‌ای حزب دموکرات مسیحی اعلام کرد که من می خواهم به صراحت یک بار دیگر بگویم که درباره اینجرلیک هیچ جای بحثی نیست.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 6 آذر 1395، کد مطلب: 1250630، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
0
احتمالا همون قبرس خواهد بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین