پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۶۲
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
در حال حاضر 1270 کتابخانه در سنت پترزبورگ شامل کتابخانه دولتی و عمومی دانشگاهی و حرفه‎ای و... فعال است که کتابخانه قصر پاول در روسیه با ١١ هزار جلد کتاب اعم از نسخ خطی و چاپی یکی از بزرگترین آنها محسوب می‌شود.

شعارسال: قصر پاولوفسک یکی از دیدنی های معروف شهر سن پترزبورگ در کشور روسیه است که در حومه­ شهر سنت پترزبورگ قرار دارد.

کتابخانه قصر پاول در روسیه با ١١ هزار جلد کناب اعم از نسخ خطی و چاپی از معروف‌ترین‌های دنیاست.

در گذشته به دلیل طبیعت بسیار زیبا، محل شکار و استراحت خانواده­ گی تزارها بود. پارک پاولوفسک به سبک­‌های مختلف فرانسوی، انگلیسی و ایتالیایی ساخته شده است. مساحت کاخ همراه با پارک‌­های آن 600 هکتار است که طی سال­های 1782 تا 1786 این قصر توسعه یافته و با سبک معماری کلاسیک روس تزئین شده است.

در سال 1777 کاترین کبیر این منطقه را به همراه قصر کوچکی به پسر خود، پاول اول هدیه نمود و از آن پس این قصر به محل زندگی پاول و خانواده­اش اختصاص یافت و به همین دلیل این قصر را پاولوفسک می نامند.

اکثر ساختمانهای این قصر با گنبدهای زیبا تزئین شده‌اند و قصر به دو نیمه خانم ها و آقایان تقسیم شده است که این سبک زیبایی خاصی را به این مکان بخشیده است.

در سال 1803 قصر پاول در آتش سوخت و پس از آن دوباره توسط وارانیخین (معمار روسی) بازسازی شد.

شهر پاولوفسک در سال 1838 به راه آهن سراسری روسیه پیوست. در زمان اشغال شهر توسط ارتش آلمان در جنگ جهانی دوم، ایستگاه راه آهن ویران گردید که بعداً دوباره احیا شد. امروزه در قصر پاول، کنسرت های کلاسیک بسیاری برگزار می شود و این مکان در بین روس ها به پایتخت موزیک کلاسیک مشهور است.

در حال حاضر 1270 کتابخانه در سنت پترزبورگ که شامل کتابخانه دولتی و عمومی دانشگاهی و حرفهای و آموزشگاهی و موزه و تئاتر است فعالیت میکند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 30مرداد1395، کدخبر: 13950530000193: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین