پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۶۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۴
تحقیقات در آلمان در مورد واقعه برخورد خودروی وَن به مردم در کافه «کریپِن کِرل» در شهر «مونستر» ایالت «نوردراین وستفالن» ادامه دارد.

شعارسال: بعد از ظهر روز شنبه، یک خودروی ون به مردمی که در هوای بهاری در فضای باز یک کافه در شهر مونستر نشسته بودند برخورد کرد. در این رخداد 2 نفر کشته و 20 نفر زخمی شدند که وضعیت 6 تن از آن‌ها وخیم اعلام شده‌ است.

پلیس آلمان می‌ گوید راننده، داخل خودرو، با شلیک به خودش، خودکشی کرده‌ است.

کشته‌ شدگان یک زن 51 ساله و مردی 65 ساله هستند.

«هربرت رئول» وزیر داخلی ایالت نوردراین وستفالن آلمان به خبرنگاران گفته‌ است راننده ون، شهروند آلمان بوده‌ است.رئول تاکید کرده تحقیقات در مراحل مقدماتی قرار دارد و «در حال حاضر هیچ مدرکی از ارتباط موضوع با تروریسم وجود ندارد

هرچند مقام‌ های دولتی هنوز هویت راننده را اعلام نکرده‌ اند، اما روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ» راننده را «ینس ار.» معرفی کرده که در دو کیلومتری محل حادثه زندگی می‌ کرد.

دادستانی ایالت گفته است راننده خودرو فردی 48 ساله و ساکن مونستر بود.

شبکه «ز د اف» می‌ گوید نیروهای امنیتی خانه راننده را جست‌ و جو کرده‌ اند و او با «افراطی های دست‌ راستی» رابطه داشته‌ است، اما هیچ شاهد و مدرکی که خودش نیز عضو یک گروه افراطی راست‌ گرا بوده، به‌ دست نیامده‌ است. بنابراین امکان تروریستی بودن این حمله، کاملا رد نمی شود.

پلیس آلمان در جریان جست‌ و جوی داخل ون، به‌ جز اسلحه‌ ای که راننده با آن خودکشی کرده، مواد آتش‌ بازی پیدا کرده‌ اند.

یکی دیگر از نشریات آلمانی نیز خبر از «مشکلات روحی» راننده داده‌ است؛ احتمالی که در گزارش خبرگزاری آلمان نیز مجددا مطرح شده‌ است.

مقام‌ های رسمی هنوز هیچ‌ یک از این گزارش‌ ها را تائید نکرده‌ اند.

مونستر از شهرهای مهم دانشگاهی آلمان است.«کریپِن کِرل» نام کافه ای معروف و شناخته شده در مرکز بخش تاریخی شهر مونستر آلمان است.

آلمان بعد از آنکه داعش مسئولیت چندین حمله در این کشور را برعهده گرفت، در سطح آماده باش ویژه برای وقوع حملات تروریستی قرار دارد. بدترینحمله تروریستی مربوط به دسامبر سال 2016 بود که در آن یک پناهجوی تونسی با کامیون به مردم در بازار کریسمس برلین حمله کرد و باعث کشته شدن 12 نفر شد.





شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری جماران ، تاریخ انتشار: 19 فروردین 1397، کدخبر: 895744، www.jamaran.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
آلمان شده است مهد افراد نژاد پرست ؛ تا کی باید شاهد چنین تنش هایی در جهان باشیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین