پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
حزب سوسیال دموکرات آلمان به‌شدت با طرح جدید تشدید قوانین امنیتی وزرای داخلی برخی ایالات آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی برای ممنوعیت روبنده و تغییر قوانین شهروندی به‌منظور مبارزه بهتر با تروریسم مخالف است.

شعارسال: گزارش‌های رسانه‌های آلمانی حاکی از این است که ظاهراً بین سیاستمداران بلندپایه احزاب حاکم در دولت ائتلافی آلمان (سوسیال دموکرات و احزاب متحد مسیحی) بر سر چگونگی مبارزه با تروریسم اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد.

به گزارش روزنامه "دی‌ولت"، سیاستمداران مهم حزب سوسیال دموکرات آلمان شدیداً به تصمیمات اخیر وزرای داخلی ایالت‌های آلمان از احزاب متحد مسیحی برای افزایش امنیت و دفاع از تروریسم انتقاد وارد کردند.

"بوریس پیستوریس"، وزیر داخلی ایالت نیدرزاکسن از حزب سوسیال دموکرات به این تصمیمات اتحادیه احزاب متحد مسیحی انتقاد وارد کرده گفت: به این ترتیب اتحادیه روند منطقی و مستقل در سیاست داخلی را رها می‌کند. هیچ یک از این تصمیمات از جمله سلب تابعیت دوگانه از افراد و ممنوعیت روبنده از حملات تروریستی اخیر در آلمان جلوگیری نمی‌کرد.

همچنین کمیساریای فدرال آلمان برای امور مهاجرت و پناهندگان از حزب سوسیال دموکرات نیز به طرح امنیتی جدید وزارت کشور و وزرای داخلی ایالت‌های آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی انتقاد وارد کرده گفت: تغییر قانون شهروندی تهدیدات تروریستی موجود را کاملاً از بین نمی‌برد. سلب تابعیت دوگانه که از طرف اتحادیه احزاب متحد مسیحی درخواست شده است یک طرح مزخرف سیاسی و بی‌موقع در زمینه یک‌پارچه سازی است.

دولت آلمان نیز تصمیم وزرای داخلی برخی ایالات آلمان برای ممنوعیت تابعیت دوگانه را رد کرده است. معاون سخنگوی دولت در این باره اظهار داشته است که دولت آلمان تصمیمی برای تغییر قانون شهروندی ندارد.

وزارت کشور آلمان تصمیم دارد (پنج‌شنبه) یک بسته از اقدامات برای افزایش امنیت در آلمان را ارائه دهد که برخی طرح‌ها از جمله اخراج سریع‌تر خارجیان مجرم را مد نظر قرار می‌دهد.

ظاهرا "توماس دمایزیر"، وزیر کشور آلمان می‌خواهد در یک دیدار با همکاران خود از ایالت‌های مختلف در 18 و 19 آگوست یک بیانیه امنیتی موسوم به بیانیه برلین با مجموعه‌ای از اقدامات جامع را امضا کند.

همچنین بر این اساس استفاده از روبنده و حجاب کامل صورت باید ممنوع شود؛ همچنین باید از تأمین مالی مساجد از طرف نیروهای افراطی جلوگیری شود، بر این اساس وعاظ نفرت‌برانگیز غیرآلمانی باید فوراً اخراج شوند.

بر اساس این طرح امنیتی جدید می‌توان از آلمانی‌هایی که برای یک سازمان تروریستی مبارزه کرده و حداقل یک ملیت دیگر دارند تابعیت آلمانی را سلب کرد. امکان دریافت تابعیت دوگانه نیز باید دشوار شود.

هفته قبل "زیگمار گابریل"، رئیس حزب سوسیال دموکرات و معاون مرکل یک کاتالوگ 10نکته‌ای با عنوان "حالا کشور ما به چه‌چیزی نیاز دارد؟" ارائه داد که خط‌مشی‌هایی را برای یک سیاست داخلی عاقلانه و قدرتمند ارائه می‌داد، اما در آن درخواست ممنوعیت روبنده و یا لغو تابعیت دوگانه مطرح نشده بود.

سوسیال دموکرات‌ها به‌جای آن خواستار تشکیل یک اف‌بی‌آی اروپایی که با آن مبارزه با تروریسم در اروپا بهتر شبکه‌بندی شود، شدند. همچنین یک ثبت نام مطمئن و بی‌نقص پناهندگان از طرف اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان درخواست شد.

این طرح تنها این نقطه اشتراک را با طرح مد نظر سیاستمداران اتحادیه احزاب متحد مسیحی داشت که هر دو آموزش و تجهیز بهتر نیروهای پلیس را درخواست کرده بودند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 21 مرداد 1395، کدمطلب: 1154741 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین