پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۱۳۵
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
اپوزیسیون آلمان انتقاد شدیدی به تصمیمات برلین برای گسترش همکاری های نظامی با آل سعود وارد کرد.

شعار سال: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، افسران ارتش عربستان باید در آینده در آلمان آموزش نظامی ببینند.

بر اساس اعلان وزارت دفاع آلمان توافق مربوط به این همکاری های نظامی در عرض چند هفته آینده امضا خواهد شد.

وزیر دفاع آلمان روز گذشته به ریاض سفر کرده و گفتگوهایی را در این راستا با مقامات عربستانی انجام داده است.

هفته نامه اشپیگل نیز قبل از سفر وزیر دفاع آلمان به ریاض در گزارشی گسترش همکاری های نظامی بین دو کشور را مهم ترین موضوع در دیدار قریب الوقوع "اورزولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان به عربستان سعودی دانست.

به نوشته هفته نامه "اشپیگل"، تصمیمات برای این سفر از آنجایی که هر گونه همکاری با عربستان سعودی بحث برانگیز است محرمانه نگه داشته شده بود.

این تصمیمات برلین با مخالفت شدید اپوزیسیون آلمان روبر شده است.

همکاری با ریاض به دلیل جنگ خشونت بار در یمن و نقض مستمر حقوق بشر در این کشور مسئله ساز است. با این حال وزارت دفاع آلمان بر گسترش این همکاری ها تاکید دارد.

"آگنیستسکا بروگر" از سیاستمداران دفاعی حزب سبز آلمان از وزیر دفاع کشورش درخواست کرده است همکاری های نظامی با عربستان را آشکارا رد کند.

وی در این باره گفت: این طور نمی تواند باشد که این رژیم مستبد همچنان تکریم شود، سلاح های آلمانی دریافت کند و برای وزیر دفاع ما فرش قرمز پهن کند بدون اینکه جملات روشن و واضحی متوجه آن شود.

توقف صادرات سلاح به عربستان سعودی می تواند پایان این سیاست غیر مسئولانه و بی بیانی دولت آلمان باشد.

"راینر آرنولد"، از کارشناسان دفاعی حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز در برابر این مسئله موضع محتاطانه ای گرفته و تاکید کرد که اگر افسران سعودی در آکادمی رهبری آلمانی چیزهایی درباره خدمت در یک دموکراسی یاد بگیرند این مفید است. اما ما باید با این مسئله که آموزش های نظامی با این هدف که نیروهای عربستانی به میدان نبرد بروند فاصله بگیریم.

"الکساندر نوی"، از سیاستمداران دفاعی حزب چپ آلمان نیز عربستان را در جایگاه یک شریک استراتژیک برای کشورش نامناسب دانسته و گفت: بنابراین کسی که مانند عربستان سعودی از افراط گرایان و جهادی ها حمایت می کند نمی تواند همزمان مبارزه کرده و صلح و ثبات در منطقه را تامین کند

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 20 آذر 1395، کد مطلب: 1262904:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین