پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۱۰۹
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
سازمان ملل به درخواست رسمی دولت ترکیه، املا و تلفظ نام این کشور را تغییر داد.

شعار سال:

نگو ترکی، بگو تورکیه!

چندی پیش کارزاری در سطح بین‌المللی به راه افتاد که طی آن درخواست می‌شد نام کشور ترکیه در زبان انگلیسی از «Turkey» (ترکی) به «Turkiye» (تورکیه) تغییر کند. این کارزار را مقامات رسمی کشور ترکیه به راه انداختند و سرانجام سازمان ملل هم با آن موافقت کرد.

ترکیه نخستین کشوری نیست که نامش را تغییر می‌دهد. اما دلیل این تغییرات اسمی چیست؟
تعداد بازدید : 4

  سازمان ملل روز چهارشنبه (اول ژوئن) اعلام کرد، پس از درخواست آنکارا برای استفاده از نام Türkiye (ترکیه) به جای Turkey (ترکی) در اشاره به این کشور، این نام جایگزین نام قبلی شد. هم‌اکنون نام جدید در زبان‌های خارجی برای کشور ترکیه استفاده می‌شود.

«استفان دوژاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد در گفتگو با آناتولی گفت که نامه‌ای از «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه خطاب به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل دریافت کرده‌اند که در آن درخواست مذکور مطرح شده و تغییر نام این کشور از لحظه دریافت نامه اجرایی شد.

چاووش‌اوغلو روز سه‌شنبه از ارسال رسمی این نامه به سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی خبر داد. وی گفت: همراه با اداره ارتباطات خود در آماده‌سازی زمینه مناسب برای این امر موفق بوده‌ایم. ما این امکان را برای سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی و کشور‌ها فراهم کرده‌ایم که شاهد این تغییر باشند.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:۱۲ خرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۱۴۰۱۰۳۱۲۰۰۰۲۸۰، www.farsnews.ir / و کانال تلگرامی اکوایران
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین