پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۵۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
یک پایگاه خبری ادعا کرد که دولت آرژانتین یک هواپیمای ماهان ایر را که در اجاره ونزوئلا قرار دارد( از سه هواپیمای ادعا شده) ، توقیف کرده است. اتهام اولیه برای توقیف این هواپیما وجود هفت خدمه ایرانی و نه خدمه ونزوئلایی معرفی نشده در پرواز بوده است .
شعار سال: دولت آرژانتین یک بوئینگ ۷۴۷ ام ، متعلق به خطوط هوایی ماهان ایر را که در اجاره شرکت دولتی کونویاسا ونزوئلا ( ایرلاین حامل پرچم) قرار داشته در فرودگاه بوئنوس آیرس توقیف کرده است( این هواپیما قبلا از شرکت فرانس ایر توسط ماهان در سال 2008 خریداری شده و تحت مالکیت شرکت کونویاسا قرار گرفته است).

بنابر این گزارش، در این هواپیمای باری که تحت تحریم آمریکاست، هفت خدمه ایرانی ( محمد خسروی آگاه ، غلامرضا قاسمی، مهدی موسوی ، سعید ولی زاده، عبدالباسط محمدی اسامی پنج نفر از هفت نفر بازداشتی که ایرانی هستند) و ۹ خدمه ونزوئلایی حضور داشته‌اند که همه آن‌ها هم اکنون در آرژانتین به سر می‌برند و به دلیل توقیف گذرنامه‌هایشان نتوانسته‌اند به ونزوئلا بازگردند.گفته می‌شود که شرکت کونویاسا دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ دیگر متعلق به ماهان ایر را در اجاره دارد.

همچنین پایگاه خبری لاپنزا دلارا در گزارشی با اشاره به اینکه این هواپیما از مبدأ مکزیک در پرواز بوده است، مدعی شد که برخی خدمه آن با نیروی قدس سپاه پاسداران ایران مرتبط هستند و هنگام فرود در فرودگاه بوئنوس آیرس قصد سوختگیری داشته است.
توقیف هواپیمای ماهان ایر در آرژانتین


به گزارش لاپنزا دلارا، هواپیمای توقیف شده در بوئنوس آیرس حامل قطعات خودرو برای یک شرکت خودروسازی بوده و در چند مرحله بازرسی محموله مشکوکی در آن کشف نشده است.

ادعای این رسانه‌ها درباره توقیف یک هواپیمای ماهان ایر در حالی مطرح شده که روابط عمومی هواپیمایی ماهان اعلام کرده است: مالکیت این هواپیما یک سال است که واگذار شده و به یک شرکت ونزوئلایی فروخته شده است و در اجاره شرکت هواپیمایی نیست و توقیف این هواپیما با نام هواپیمایی ماهان اهداف سیاسی دارد. خدمه‌ این پرواز نیز در اختیار شرکت هواپیمایی ونزوئلایی بوده و هیچ ارتباطی با هواپیمایی ماهان ندارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۲۲ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۴۰۱۰۳۲۲۱۵۰۶۷، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
0
0
چند تا روایت دارید شما؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین