پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
محققان صنایع نظامی BAE در بریتانیا برای اولین‌بار با الهام از اسکلت خارجی مستحکم حشرات جان سخت موفق به تولید تانک ضد انفجار شدند.
شعارسال: آلیاژ زره ضد انفجار جدید این تانک از مواد موجود در شیشه انعطاف‌پذیر ساخته شده است. این آلیاژ شگفت‌انگیز موج حاصل از انفجار تسلیحات ضد زره را به صورت فیزیکی و با تو رفتگی جذب کرده و پس از پایان انفجار به حالت اولیه باز می‌گردد.

تولید اولین نمونه زره فلزی انعطاف‌پذیر به سال 1960 باز می‌گردد. این زره از ساختار اسکلت خارجی سوسک آهنین نمونه‌برداری شده است.

با نصب زره جدید بر روی ادوات نظامی مثل تانک و نفربر، نیروی عظیم حاصل از انفجار توسط زره و با جذب حرکتی دفع شده و زره پس از انفجار دوباره به حالت اولیه باز می‌گردد.

جنس زره جدید از آلیاژ تیتانیوم و مواد مورد استفاده در شیشه انعطاف‌پذیر است. نمونه طبیعی این زره در اسکلت خارجی سوسک آهنین موجود است. این اسکلت دارای مقاومت نفوذی بسیار زیاد است و نیروی ضربه زیاد را به صورت حرکتی جذب کرده و دوباره به حالت معمولی باز می‌گردد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 آذر 1395، کدخبر: 95090302315، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین