پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۲۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
در حالی که این روز‌ها خبر‌هایی از دریافت کمک ۲ میلیارد ریالی توسط یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شرکت فولاد مبارکه مطرح است، اسناد نشان می‌دهد که پای جاعلانی در میان است که بدون حق امضاء اقدام به نوشتن نامه درخواست کرده اند.
شعار سال: حجت الاسلام حسین میرزایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس به عنوان رئیس هیئات تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه، یکی از مخالفان سر سخت مدیرعامل سابق این شرکت به شمار می‌آمد و هرچند سعی کرد در بیان مخالفتش، اخلاق را نیز رعایت کند، اما همچنان شایعاتی مبنی بر دریافت مبلغ ۲ میلیارد ریال مساعدت برای موسسه‌ای که او مدیریت آن را بر عهده داشت در فضای مجازی پیچید که خبرنگار یک رسانه صحت و سقم موضوع را از مسئول دفتر وی جویا شد و اسنادی به دست آورد که به نظر می‌رسد فردی به نام (م. ج) با سوء استفاده از جایگاه خود توانسته با سربرگ و مهر این موسسه نامه‌ای به شرکت فولاد ارسال و درخواست مساعدت نماید و آن شرکت نیز در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، این درخواست را اجابت نموده است.

اما واقعیت ماجرا چیست؟

حجت الاسلام حسین میرزایی در تاریخ ۳ اسفند سال ۹۸ طی نامه‌ای دست نویس روی کاغذ خط دار و با خودکار آبی رنگ متن استعفای خود را تقدیم هیئت مدیره این موسسه نموده است. وی علت این استعفا را اعتماد مردم اصفهان به خود و قبول منصب بالای نمایندگی مردم در مجلس بیان کرده و هیئت مدیره موسسه فرهنگی انشاء سپاهان نیز بعد از پذیرفتن استعفای میرزایی، در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ مراتب را طی یک نامه اداری به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اعلام نموده است.

اما در تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹ یعنی حدود ۸ ماه بعد از نامه موسسه انشاء به استانداری اصفهان، فردی به نام (م. ج) عضو هیئت مدیره این موسسه با نام و امضای خود طی نامه‌ای با سربرگ موسسه درخواست ۲ میلیارد ریال مساعدت مالی می‌نماید و شرکت فولاد مبارکه نیز با نظر موافق این مبلغ را پراخت می‌کند.

اما نکته جالب توجه این که این مبلغ به حساب فردی با هویت (ع – ق) واریز می‌شود که با توجه به فرایند صورت گرفته به نظر می‌رسد تخلف متصدی بانک مربوطه نیز محرز باشد؛ لذا وقتی مسئولان مالی در شرکت فولاد مبارکه با موسسه انشاء سپاهان تماس می‌گیرند تا از واریزی وجه اطمینان حاصل کنند، تازه مسئولان این موسسه متوجه موضوع شده و بعد از پیگیری، بدون فوت وقت طی نامه‌ای به دبیرخانه هیئات تحقیق و تفحص شرکت فولاد مبارکه مراتب را اعلام می‌کنند که در بخشی از این نامه آمده است " (م – ج) در هیئات مدیره قبلی و جدید هیچ گونه حق امضاء نداشته و این مبلغ به حساب (ع – ق) واریز شده که هیچ گونه بروز حقیقی و حقوقی نداشته است. "

با این توضیح، موسسه فرهنگی انشاء سپاهان بعد از این که متوجه این مسئله شد، علیه هر دو نفر فرد یاد شده اعلام جرم کرده و پرونده در دستگاه قضایی در حال پیگیری می‌باشد و این در حالی است که به رغم تاکید میرزایی مبنی بر بازگشت وجه مورد نظر به شرکت فولاد مبارکه، هنوز این مبلغ مسترد نگردیده است.

بنا بر این گزارش باید منتظر بود تا طی دو هفته اخیر که قرار است گزارش هیئات تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه در صحن مجلس قرائت شود، تا چه میزان به این مسئله اشاره خواهد شد؟
 
تعداد بازدید : 11
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی همراز، تاریخ انتشار:۶  آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۰۹۶۸، www.hamraznews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
اینا رو از چشم این بنده خدا نبینید. از چشم شورای نگهبانی ببینید که اینا رو تائید صلاحیت می کنه. میر سلیم رو تائید صلاحیت می کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین