پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۷۵۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
با دستور معاون اول رییس جمهور وزارت جهاد کشاورزی مکلف شد لایحه قانون آبخیزداری را با قید فوریت تدوین و برای سیر مراحل قانونی و ارسال به مجلس شورای اسلامی به هیأت دولت ارائه کند.
شعار سال: محمد مخبر در در جلسه مشترک قرارگاه‌های مردمی بسیج، خاتم الانبیاء (ص) و امام حسن مجتبی (ع) با دستگاه‌های اجرایی دولت در خصوص موضوع آبخیزداری با حضور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال‌های گذشته در زمینه آبخیزداری در کشور غفلت اساسی شده است، بر لزوم تمرکز جدی بر این موضوع و جبران کاستی‌ها تأکید و وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کرد تا دو هفته طرحی جامع با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود به همراه مدل تأمین مالی و فازبندی شده برای آبخیزداری در کشور تدوین و ارائه کند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه موضوع آبخیزداری و آبخوان داری باید به یک فرایند قانونی و مطالبه عمومی در کشور تبدیل شود، از وزارت جهاد کشاورزی خواست در اسرع وقت قانون آبخیزداری را تدوین تا طی لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی برای بررسی و تصویب ارائه شود.

در این جلسه سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی با ارائه گزارشی از وضعیت موجود آبخیزداری در کشور گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۳۵ میلیون هکتار در کشور آبخیزداری انجام شده و ۹۰ میلیون هکتار دیگر نیز در انتظار آبخیزداری است که این موضوع به عنوان اولویت اصلی در کاهش خسارات سیل در اولویت اجرایی برنامه‌های دولت قرار گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی فرسایش خاک، خسارات ناشی از سیل، فرونشست زمین، خشکسالی و تغییر اقلیم را از جمله آثار عدم اجرای کامل طرح‌های آبخیزداری برشمرد.

در این جلسه معاون اول رئیس جمهور دستور تأمین اعتبار مورد نیاز برای اجرای ۱۹ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری ظرف مدت سه سال را صادر کرد.

همچنین پس از بحث و تبادل نظر در خصوص اثرات مثبت اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان داری و همچنین آثار نامطلوب عدم اجرای این طرح، مقرر شد پس از ارائه و تصویب طرح وزارت جهاد کشاورزی، فرایند اجرایی این طرح با مشارکت گروه‌های جهادی، بسیج سازندگی و سایر نهاد‌ها و مشارکت کنندگان به سرعت آغاز شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۹ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۸۴۸۳۹۹۸۸، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین