پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
دو شرکت آمریکایی و اسراییلی قراردادی برای توسعه یک سیستم تسلیحات لیزری با انرژی بالا امضا کردند. سازنده آمریکایی تسلیحات -لاکهید مارتین- و پیمانکار اسرائیلی رافائل برای ایجاد یک سیستم تسلیحات لیزری با انرژی بالا، بر اساس فناوری در حال توسعه در اسرائیل که می‌تواند سال آینده به بازار عرضه شود، با هم قرارداد امضا کردند.

شعار سال: سازنده آمریکایی تسلیحات -لاکهید مارتین- و پیمانکار اسرائیلی رافائل برای ایجاد یک سیستم تسلیحات لیزری با انرژی بالا، بر اساس فناوری در حال توسعه در اسرائیل که می‌تواند سال آینده به بازار عرضه شود، با هم قرارداد امضا کردند.

این شرکت‌ها امروز دوشنبه گفتند: ایده این است که نسخه‌ای از «پرتو آهنین» را تولید کنند که یک سیستم دفاع هوایی مبتنی بر لیزر است که به طور جداگانه توسط رافائل و وزارت جنگ اسرائیل توسعه داده می‌شود و برای بازار ایالات متحده و کشور‌های دیگر طراحی شده است.

اسرائیل امیدوار است تا اوایل سال آینده، «پرتو آهنین» را به عنوان جایگزین بسیار ارزان‌تر به نسبت موشکهایش که برای خنثی کردن موشک‌ها و پهپاد‌های دشمن استفاده می‌کند، مستقر کند.

این سیستم که نمونه اولیه آن سال گذشته رونمایی شد، از لیزر برای گرمای فوق العاده و غیرفعال کردن تهدیدات هوایی استفاده می‌کند.

گفتنی است دفاع هوایی کنونی اسرائیل مبتنی بر گنبد آهنین، پیکان سه و فلاخن داود است؛ سامانه‌هایی که موشک‌های رهگیر را با هزینه‌ای بین ده‌ها هزار تا میلیون دلار پرتاب می‌کنند. به همین خاطر اسرائیل به دنبال یک سامانه کارآمدتر و ارزان‌تر است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار:۱۵ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۸۷۵۲۴، fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین