پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
شهروندان تاکستانی از بی مهری به سیمای شهری تاکستان انتقاد داشته و از خرابی معابر و روکش آسفالت و وضعیت برخی پیاده روها همچنان گلایه دارند.
شعارسال: رسیدگی به موضوع نوسازی بافت های فرسوده شهری و ترمیم میادین و معابر جزو راهکارها و محورهای اصلی شهرداری ها برای افزایش رضایت مندی میان شهروندان است.

توجه به مبلمان و سیمای شهری همسو با فرهنگ سازی، حفظ و نگهداری فعالیت های انجام شده از جمله مهمترین وظیفه شهرداری است که باید در اولویت برنامه های عمرانی قرار گیرد.

در سال های اخیر شهرداری تاکستان توجه خوبی به زیباسازی فضای شهری در مقایسه با سال‌های قبل از آن داشته است و رنگ آمیزی و نقاشی دیوارهای شهر، جداول، ایستگاه‌های تاکسی ، فضای سبز و نورپردازی میادین از جمله اقدامات شهرداری در خصوص توجه به منظر شهری است.

تداوم خدمت با چاشنی و جوهره رفع معضلات شهروندان توسط شهرداری تاکستان تا به امروز پیگیری شده اما آن چیزی که شهروندان را ناراضی از وضعیت کنونی کرده عدم ترمیم کوچه ها بعد از عملیات فاضلاب شهری و وجود المان های قدیمی و کم بود فضای سبز و تفریحی میباشد.

نوسازی و ترمیم آسفالت و روکش های خیابان ها، میادین و بلوارهای شهری تاکستان به علت زمان بری و هزینه بردار بودن متأسفانه تا حد مطلوب و مورد انتظار تحقق نیافته است و چهره و سیمای شهری تاکستان در حال حاضر با افت و خیزهای بسیار اساسی همراه است که سبب کم اعتمادی شهروندان به مدیران و متولیان اجرایی شهری شده است.

بازرترین شاخص ها برای افزایش سطح رفاه و توسعه رضایت مندی میان اقشار و گروه های شهروندی در یک شهر و محدوده خاص در توجه ویژه مسئولان و متولیان امر به نوسازی، زیباسازی و ترسیم افق جدید برای شهر است.

محدوده درونی شهر تاکستان در میانه استان قزوین و محل تلاقی محورهای حساس و پرترافیک این استان از وضعیت بغرنج و بدون ملاحظه ای رنج کشیده و درد بی توجهی به فضا و سیمای شهری تاکستان اکنون اذهان خاطر شهروندان تاکستانی را مکدر و مأیوس از یاری و خدمت کرده است.

جایگاه و رتبه شهرداری تاکستان در طراحی و اجرای پروژه و طرح های متعدد و بی سابقه عمرانی در طول یک سال گذشته بی تردید شایسته و درخور سپاسگذاری بوده است با این اعلام که البته مدیران و متولیان حاضر در مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر تاکستان با آگاهی نسبت به دغدغه ها و معضلات شهری تاکستان لازم است تا نسبت به پیگیری و رفع هرچه بیشتر مشکلات شهری تاکستان اقدامات بیشتری را به انجام رسانند.

موارد و محورهای توسعه در تاکستان به بخش های چندگانه و مهمی بدل یافته است و ترسیم چهره تازه و بدون معضل بی تردید جزو اساسی ترین نیازهای شهروندان تاکستانی محسوب می شود.

قبول اینکه تا به امروز به شکلی بنیادین و اساسی کارها و برنامه های عمرانی و زیباسازی در شهر تاکستان صورت گرفته ساماندهی میادین شهری، اختصاص جایگاه ویژه تاکسی داران و غیره اما آنچه که وضعیت کنونی شهر تاکستان و تکثر معضلات از حاشیه نشینی گرفته تا معضل موش های موذی و جوی های فاضلاب و مشکل آبگرفتگی در فصل های های مختلف درخواست شهروندان است.

تلاش برای احیای هویت فرهنگی و اجتماعی و شاکله ملی شهر تاکستان که طی سال های متمادی از دست رفته است بی تردید توسط مدیران و تعامل مجدانه مسئولان امکان پذیر است و اینکه بسیاری بر این اعتقاد دارند که معضلات فراوان شهری تاکستان قابل رفع و فصل نیست، و شهر تاکستان را با شهرهای همجوار مقایسه می کنند.

بنابر این گزارش باید تلاش کرد تا متولیان دستگاه های اجرایی و شهری تاکستان ضمن نگاه عملکرد محور بر شهر تاکستان ضمن آسیب شناسی دقیق از بروز معضلات بیشتر شهری در تاکستان جلوگیری کرده و به دنبال رفع و کاهش انواع موانع در مسیر رشد و ارتقای وضعیت کنونی شهر تاکستان باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری بسیج، تاریخ انتشار: 22 فروردین 1395، کدخبر: ۸۶۵۸۰۴۳، www.basijnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین