پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹

شعار سال: در ۱۰ ماهه امسال بیش از یک میلیون و ۵۳۲ هزار و ۷۶۳ تن برنج از کشور‌های هند، پاکستان، امارات، تایلند و ترکیه به ارزشی بالغ بر یک میلیارد و ۸۵۹ میلیون و ۶۳ هزار دلار به کشور وارد شده است.

در ۱۰ ماهه امسال بیش از یک میلیون و ۵۳۲ هزار و ۷۶۳ تن برنج از کشور‌های هند، پاکستان، امارات، تایلند و ترکیه به ارزشی بالغ بر یک میلیارد و ۸۵۹ میلیون و ۶۳ هزار دلار به کشور وارد شده است.

این میزان واردات بیش از ۲۲۱ درصد رشد نسبت به واردات بیش از ۴۴۷ هزار تنی برنج در ۱۰ ماهه سال گذشته داشته است. البته نگاهی به قیمت هر کیلوگرم برنج هم نشان می‌دهد که قیمت این محصول نیز با رشد قابل توجهی مواجه شده است.

بر اساس جداول گمرک ارزش دلاری هر کیلوگرم برنج از ۸۵ سنت در سال گذشته به بیش از ۱.۲ دلار در ۱۰ ماهه امسال افزایش یافته است. از سوی دیگر نیز سال گذشته برنج به عنوان یک کالای اساسی با دلار ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) وارد شده است؛ بنابراین ارزش اظهار شده گمرکی هر کیلوگرم برنج به طور متوسط ۳۵۸۰ تومان بود، اما امسال با توجه به حذف ارز ترجیحی هر کیلوگرم برنج به صورت متوسط به ۲۲ هزار و ۱۸۷ تومان رسیده است.

در این میان هند با واردات بیش از ۷۶۲ هزار تن برنج سهمی حدود ۵۰ درصد برنج‌های وارداتی را از آن خود کرده و بزرگترین فروشنده این محصول به بازرگانان ایرانی است.

پس از این کشور برنج پاکستانی با ۵۳۵ هزار تن رد رتبه دوم و تایلند با ۱۲۷ هزار تن در رتبه سوم قرار گرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیارمیرزا، تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۷۵۸۹۲۲، diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین