پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۵۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
گلعلی بابایی در «شابک» دوران هشت سال دفاع مقدس هم پیشینه‌ای برای تاریخ کشورمان خواند.

شعار سال: گلعلی بابایی نویسنده و پژوهشگر با حضور در برنامه «شابک» در خصوص دوران دفاع مقدس گفت: هر ملتی پیشینه‌ای دارد و دوران هشت سال دفاع مقدس هم پیشینه‌ای برای تاریخ کشور ماست و کسانی که معاصر با جنگ بودند و نسل بعد از آنکه در حال حاضر در این کشور نفس می‌کشند باید بدانند چه اتفاقاتی برای این ملت افتاده است.

وی ادامه داد: کتاب‌هایی که من در حوزه دفاع مقدس خوانده‌ام و از آن‌ها لذت برده‌ام و بار‌ها آن را خوانده‌ام کتاب «به روایت همت» است که در سه جلد منتشر شده و مجموعه سخنرانی‌ها و خاطرات و جلسات شهید همت در دوران فرماندهی است که آقای حسین بهزاد آن را جمع آوری کرده‌اند.

این نویسنده افزود: کتاب دیگری است از آقای احمد دهقان به نام «روزهای آخر» که تمام وقایع چند ماه آخر جنگ را بسیار ساده و روان به نگارش درآورده است و دیگر کتاب‌هایی که مقام معظم رهبری برای آن‌ها تفریظ نوشته‌اند برای مطالعه مناسب هستند.

این پژوهشگر در ارتباط با ترجمه آثار دفاع مقدس عنوان کرد: کتاب‌های دفاع مقدس در زمینه ترجمه سروسامان خوبی ندارند و باید متولی این حوزه مشخص شود مثلا سازمان فرهنگ و ارتباطات می‌تواند بخشی از این مهم را به عهده بگیرد و کتاب‌های دفاع مقدس را به خارج از کشور برساند.

بابایی با اشاره به آرزوی کتابی خود خاطرنشان کرد: آرزو می‌کنم فضای ادبیات و نشر و بخصوص ادبیات دفاع مقدس بهتر از گذشته شود و متولیان این حوزه با دلسوزی بیشتری عمل کنند و تحولی در این زمینه ایجاد شود. در حال حاضر ناشران خصوصی گرفتار ضرر و زیان‌های زیادی هستند و امیدوارم از این قشر حمایت شود تا بتوانند چراغ نشر را همچنان روشن نگه دارند.

معرفی و متن‌خوانی کتاب «من دیگر ما» به قلم محسن عباسی‌ولدی از دیگر بخش‌های برنامه شابک بود

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 7 آذر 1395، کد مطلب: 432746 :www. ilna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
جنگ و دفاع مقدس واقعا بخشی از تاریخ است. تاریخ مجموعه رویدادها نیست. تاریخ عصاره عملکرد و تعقل است که تمدن را می سازد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
البته که هست. مشروط به اینکه درک درستی از فرهنگ دفاع مقدس داشته باشیم و ارزش ها رو زورکی نخوایم توی سر جوان ها بکنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
0
0
باید از جنگ جهانی دوم و شیوه مستند کردن تاریخ جنگ در دنیا، الگو برداری کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین