پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
استاندار قزوین نقش فرهیختگان در کشور و جامعه را ارزشمند عنوان کرد و گفت: سنگ‌بنای رشد و تحول در گرو توجه به فرهیختگان و شاعران است.
شعارسال: فریدون همتی در مراسم دوسالانه شعر آئینی واعظ قزوینی که ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: بسیج در دوران دفاع مقدس بارور شد و رشد یافت.

وی افزود: فعالیت در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیازمند روحیه بسیجی بوده چراکه این اقشار نقش مهمی را در دوره‌های مختلف بر عهده داشته و اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

استاندار قزوین بیان کرد: استان قزوین ظرفیت‌های قابل توجهی را در حوزه‌های مختلف فرهنگی به خود اختصاص می‌دهد که نمونه این ظرفیت‌ها را می‌توان در حوزه‌های نگارگری، خوشنویسی و علم و ادب احساس و اشاره کرد.

همتی عنوان کرد: استان قزوین خواستگاه مردان هنرمند و نام‌آشنا است و وجود چنین موقعیتی نشان‌دهنده ارزش‌های این استان است؛ واعظ قزوینی همواره با پند و اندرزهای شاعرانه‌اش نقشی مهمی را در هدایت گمراهان به راه مستقیم ایفا کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ زیرساخت هر تحول و پیشرفت محسوب می‌شود، تصریح کرد: توجه به فرهیختگان و شاعرانی به عنوان زیربنای این تغییرات و تحولات است که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ مفاخر و شاعران هر جامعه‌ای از ارزش‌های فرهنگی آن جامعه محسوب می‌شوند.

استاندار قزوین تصریح کرد: برگزاری چنین همایش‌ها فرصتی برای آشنایی نسل جوان با اسوه‌های تاریخ و اساتید است و در حوزه شناخت تلفیقی باید از نگاه گذرا عبور کرده و با نگاه عمیق‌تری با بهره‌گیری از مفاهیم به شاعران و بزرگان توجه کرد و در این میان هم برنامه‌های فرهنگی نباید به صورت نمایشی دنبال شود.

همتی گفت: در جریان ترویج فرهنگ غربی نقش فرهیختگان، بزرگان شعر و ادب و آثار آن‌ها بسیار ارزشمند بوده که سازمان‌های مردم‌نهاد و سایر نهادهای فرهنگی برای شناسایی و معرفی این چهره‌های ارزشمند به نسل جوان قابل توجه است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که آثار حوزه فرهنگ غیرقابل اندازه‌گیری و غیرملموس است برای پاسداشت بزرگان این حوزه می‌توان برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت دنبال و اجرا کرد و برای تحقق این هدف باید اتاق فکری ایجاد شود تا بتوان به شکل و منظم در این زمینه گام برداشت.

استاندار قزوین مطرح کرد: شورای سیاست‌گذاری از سوی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین برای برگزاری دوسالانه شعر آئینی واعظ قزوینی پیگیری شده و ادامه این راه توجه به هنرهای هفت‌گانه‌ای که مختص این استان است، شامل می‌شود.

همتی یادآور شد: همچون یک گنج‌یاب ماهر باید ظرفیت‌های ادبی استان قزوین را شناس

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس استان قزوین، تاریخ انتشار: پنجشنبه 4 آذر 1395، کدخبر: 13950904000623، www.qazvin.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امرالهی ثابت
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
0
در ایران، برنامه های فرهنگی با برنامه های تبلیغی اشتباه گرفته می شود. لذا همیشه با نوعی حاشیه رانی همراه است.
متاسفانه اعتقادی به حلقه های چهارگانه روندها، رویدادها، تاریخ، فرهنگ و تمدن، وجود ندارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین