پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه بسیج در سه سال گذشته 230 هزار شغل بدون تحمیل هیچ بودجه‌ای به دولت ایجاد کرده است، گفت: انتظار داریم همه به قدرت مردم اتکا کنیم و بدانیم کلید پیشرفت تکیه به مردم است نه تن دادن به سازش با قدرت‌ها.

شعارسال: سردار بسیجی محمدرضا نقدی در سخنرانی پیش‌ از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: بسیج در کشورهای مختلف در حال شکل‌گیری است و سایر کشورها تلاش می‌کنند که از الگوی بسیج در ایران استفاده کنند حتی از کشورهای غیراسلامی سراغ بسیج می‌آیند، از بسیج می‌پرسند و شگفت‌زده با عزمی راسخ برای اجرای این نسخه شفابخش بازمی‌گردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیج ریشه در نظام و مملکت‌داری اسلامی دارد، افزود: در سنت پیامبر و حضرت علی (ع) بسیج را به وضوح می‌بینیم. همچنین در تمامی احکام اسلامی بسیج تجلی دارد. مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی در نظام اسلامی با حضور همه آحاد مردم حل می‌شود در حالی که این مسائل در نظام‌های شرقی به عهده حکومت دیکتاتوری یا در نظام‌های سرمایه‌داری به عهده نظام سرمایه‌داری است.

نقدی با تاکید بر اینکه مردم‌سالاری دینی فقط حضور در پای صندوق‌های رای یا شرکت در تظاهرات نیست، خاطرنشان کرد: در مردم‌سالاری دینی مردم در تمام شئون اجتماعی حضور دارند و نظام براساس همین تکیه‌گاه، مسائل را پیش می‌برند. با این حال برخی القاء می‌کنند برای پیشرفت باید سراغ ابرقدرت‌ها رفته و به آنها تکیه کنیم و راهی جز خضوع در برابر آنها نداریم. در حالی که رفتار گذشته این قدرت‌های شیطانی را در پیش چشم خود داریم. شما فیلم معمای شاه یا یتیم‌خانه ایران را ببینید که این قدرت‌ها چه جنایات، خیانت‌ها و ظلم‌هایی به ملت ما کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج در ادامه گفت: امروز ببینید آنهایی که با آمریکا و انگلیس تعامل دارند در چه وضعیتی به سر می‌برند. عربستان بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده نفت جهان است بنابراین باید برجسته‌ترین دانشگاه‌ها و دانشمندان علوم نفتی یا بهترین دکل‌های نفتی و حفاری، بهترین پمپ‌ها و مجهزترین نفتکش‌ها در آنجا ساخته شود اما آنها آیا می‌توانند یک پیچ یا یک پره توربین بسازند؟ قطر باید بهترین دانشمندان و پژوهشگران صنعت استخراج گاز را در اختیار داشته باشد اما اگر چند ساعت خارجی‌ها آنجا را ترک کنند، همه صنعت آنها می‌خوابد.

وی با بیان اینکه آیا می‌خواهیم به سمتی برویم که قدرت‌ها برای ما تعیین کنند که ما چه کنیم، تصریح کرد: الان می‌گویند مخزن نفت آزادگان را به شرکت توتال یا شل بدهید. همین الان دارند برای ما تعیین‌تکلیف می‌کنند اگر بخواهیم با آنها تعامل کنیم آنها به ما می‌گویند نفت را به چه کشوری بفروشیم و برویم از آنها کالای لوکس بخریم. همین حالا کشورهای تولیدکننده نفت و گاز پولشان را خرج تیم‌های فوتبال می‌کنند و نمی‌توانند تکنولوژی وارد کشور خود کنند. 40 درصد مردم عربستان زیر خط فقر هستند.

نقدی تاکید کرد: غلط است که برویم برای پیشرفت به سمت غرب. باید به روی پای خود بایستیم. کلید طلایی حل مشکلات استفاده از مردم است نه ارتباط با قدرت‌های جهانی. به جای دلخوش کردن به قدرت‌های جهانی باید به مردم دلخوش باشیم و به آنها تکیه کنیم. این مردم همیشه در صحنه هستند.

رئیس سازمان بسیج با اشاره به توطئه‌های سه دهه اخیر علیه ملت ایران گفت: با وجود همه این توطئه‌ها امروز می‌بینیم که جوانان در یک صف طولانی برای شهادت التماس می‌کنند. شهید آبیاری دو سال دوندگی کرد ولی به او اجازه حضور در جبهه مقاومت نمی‌دهند. او به حرم حضرت عباس می‌رود و عهد می‌بندد تا جواز حضور در جبهه مقاومت به دست نیاورد آب نمی‌نوشد. او به عهد خود تا این جواز را به دست می‌آورد و در همان رزم اول هم به شهادت می‌رسد. این نتیجه 30 سال تهاجم به ارزش‌های این ملت است. قدر این ملت را باید دانست.

نقدی با اشاره به این جمله امام(ره) که مسئولان با کمک شما بسیجیان می‌توانند اثبات کنند که بدون آمریکا و شوروی می‌توان به زندگی مسالمت‌آمیز توأم با صلح و آزادی رسید، گفت: مسئولان به این جمله امام(ره) به خوبی دقت کنند. رهبری هم می‌فرمایند که بسیج کلید طلایی حل مشکلات است.

وی در پایان تصریح کرد: اگر مدیران کشور رهنمودهای امام و رهبری و عظمت بسیج را خوب ببینند، می‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم و دیگر هیچ احتیاجی به هیچ قدرتی نخواهیم داشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 5آذر1395، کدخبر: 95090502969: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین