پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۰۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
معاون درمان وزیر بهداشت از رایگان شدن هزینه‌های پیوند و بستری بیماران مرگ مغزی به شرط اهدای عضو در بیمارستان‌های دولتی خبر داد.
شعار سال: دکتر محمد آقاجانی  با بیان اینکه گسترش فرهنگ اهدای عضو در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد، اظهار کرد: کمبود اهدا کننده یکی از عوامل محدود کننده اهدای عضو در کشور است که باید برنامه‌هایی برای حل این مشکل در نظر گرفته شود که البته تلاش‌ها و تبلیغات گسترده‌ای در این خصوص انجام شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت «برنامه کاهش پرداختی بیماران بستری در بیمارستان‌های وزارت بهداشت» را یکی از گام‌های موثر وزات بهداشت برای بیماران دانست و گفت: دستورالعمل این برنامه به تمام بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وی در ادامه افزود: در راستای اجرا این برنامه برای تشویق خانواده‌های بیماران مرگ مغزی به اهدای عضو، نظام تشویقی در نظر گرفته شده است.

آقاجانی عنوان کرد: وزارت بهداشت برای تشویق اهدای عضو و کاهش تعداد بیمارانی که در صف پیوند قرار گرفته‌اند، هزینه‌های بستری و پپوند را رایگان کرده است اما مشروط بر اینکه اهدا در بیمارستان‌های دولتی صورت پذیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه وزارت بهداشت چه منبع مالی را برای اجرا این طرح در نظر گرفته است، زیرا اکثر بیماران مرگ مغزی مدت طولانی در کما به سر می‌برند و این امر هزینه‌های بستری را به شدت افزایش می‌دهد، گفت: منابع این طرح در برنامه تحول سلامت در قالب کاهش پرداختی بیماران در بیمارستان‌های دولتی در نظر گرفته است.

معاون درمان وزیر بهداشت درباره تاثیر اجرای این طرح در ترویج فرهنگ اهدای عضو، عنوان کرد: امید است با اجرای این طرح فرهنگ اهدای عضو در بین خانواده‌های بیماران مرگ مغزی افزایش پیدا کند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، تاریخ انتشار: 2 آذر 1395، کد مطلب: 161480، http://ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین