پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۰۱۵
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۷
رئيس مرکز مديريت پيوند و امور بيماري‌هاي وزارت بهداشت از راه‌اندازي اورژانس تخصيص عضو در کشور خبر داد و گفت: در حال تدوين پروتکل‌هاي مربوط به ترابري عضو هستيم و اميدواريم به‌زودي اجرائي شود.

شعارسال: رئيس مرکز مديريت پيوند و امور بيماري‌هاي وزارت بهداشت از راه‌اندازي اورژانس تخصيص عضو در کشور خبر داد و گفت: در حال تدوين پروتکل‌هاي مربوط به ترابري عضو هستيم و اميدواريم به‌زودي اجرائي شود.

دکتر مهدي شادنوش، با اشاره به وضعيت ايران در حوزه اهداي عضو، گفت: در دنيا با شاخصي به نام PMP نسبت اهداکنندگان عضو در ميليون را مي‌سنجند که در کشور ما اين شاخص در سال ۹۶ نزديک به ۱۰.۸ بوده است. البته ما نسبت به برخي از کشورهاي آسيايي مانند چين و روسيه آمار بالاتري را به خود اختصاص داده‌ايم و در اين حوزه در سال‌هاي گذشته رشد خوبي داشته‌ايم. به‌هرحال سرعت رشدمان در حوزه اهداي عضو بايد بيشتر شود و بايد فرهنگ‌سازي در اين زمينه ادامه يابد، زيرا يک اهداي عضو هم مي‌تواند آرامشي را به يک خانواده اهدا کند. او با بيان اينکه تيم‌هاي پيوند در کشور ما به‌صورت شبانه‌روزي فعاليت مي‌کنند، گفت: به‌زودي قرار است اورژانس تخصيص عضو را در وزارت بهداشت راه‌اندازي کنيم.

اورژانس تخصيص عضو مجموعه‌اي است که در ۲۴ ساعت شبانه‌روزي کل کشور را رصد مي‌کند و در هر نقطه‌اي از کشور که اهداکننده‌اي وجود داشته باشد، شناسايي و او را به دريافت‌کننده عضو مرتبط مي‌کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار: 26تیر1397، کدخبر: 191562: www.sharghdaily.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین