پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۳۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
رییس مرکز طب تسکینی علوم پزشکی ایران با اشاره به کمک های خیرین در ارائه خدمات مراقبت در منزل رایگان برای مبتلایان به سرطان، از بهبودی بیماران در پیشرفته ترین مرحله از سرطان خبر داد.
شعار سال:

عبدالرحیم حزینی رییس مرکز طب تسکینی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛با اشاره به بهره مندی بیش از 300 بیمار مبتلا به سرطان از خدمات مراقبت در منزل رایگان بیان کرد: این اقدام با هدف کاهش آسیب های روحی و رفع مشکل مراجعه مداوم بیماران به مراکز درمانی و خستگی های ناشی از آن و به همت خیرین و طی 6ماهه اخیر در بیمارستان فیروزگر کلید خورد که تاکنون 300 بیمار از آن بهره مند شده اند.

وی در خصوص نوع خدمات طرح مراقبت در منزل برای مبتلایان به سرطان گفت: این طرح تمام خدمات درمانی اعم از دارو درمانی، تنفس، سنجش وضعیت عمومی بیمار و حتی مشاوره های بالینی و پرستاری از بیمار را در قالب تیمی متشکل از پرستار، پزشک، کمک بهیار و حتی روانشناس و مشاور دینی به طور کاملا رایگان در منزل به فرد بیمار ارائه می دهد.

رییس مرکز طب تسکینی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر نقش حمایت های خیرین در ادامه طرح مراقبت در منزل رایگان اظهار داشت: البته بهره مندی از این خدمات تنها مختص به افراد بی بضاعت و کم برخوردار نبوده بلکه افراد دیگر طبقات اجتماعی می توانند به طور رایگان از آن بهره مند شوند که این اشخاص افراد امکان این را دارند تا در قالب خیر برای ادامه حیات این طرح بزرگ مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: برنامه ای که در آن مبتلایان به سرطان در مراحل حاد بیماری می توانند تمام خدمات مورد نیاز در یک بیمارستان را به طور رایگان در منزل و به پشتوانه حمایت های خیرین سلامت دریافت کنند.

حزینی در خصوص مزایای طب تسکینی و مهم نتایج اجرای این طرح 3 ساله بیان کرد: مراقبت در منزل بخشی از اقدامات مرکز نوپای طب تسکینی است که در آن مبتلایان به سرطان می توانند از تمام خدمات تخصصی درمانی اعم از مشاوره و ویزیت متخصصان آنکلوژی، تغذیه، روانپزشکی، خدمات دارویی و نظایر آن بصورت رایگان بهره مند شوند.

وی افزود: این مرکز از زمان راه اندازی پنج هزار و 600 بیمار مبتلا به سرطان را از اقشار مختلف جامعه تحت حمایت قرارداده و تاکنون بیش از 170 بیمار مبتلا به سرطان در پیشرفته ترین مراحل بیماری و در شرایطی که تقریبا جواب شده بودند در این مرکز به بهبودی کامل دست یافتند.

رییس مرکز طب تسکینی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ترس، مشکلات روحی، احساس تنهایی، افسردگی، خستگی های روحی شدید و حس ناامیدی از درمان به علت بیماری و مشکلات مالی مهمترین عوامل موثر در روند بهبودی فرد هستند که در اغلب موارد منجر به شکست درمان می شوند.

وی تاکید کرد: در طب تسکینی تمام این مشکلات حل شده و هدف افزایش روحیه بیماران و حمایت همه جانبه برای بهبودی وی است، زیرا شرایط روحی و راز و نیاز با خدا به صورت معجزه آسایی در سخت ترین شرایط به بهبودی کامل بیماران کمک می کند.

حزینی افزود: مرکز طب تسکینی عموما بیمارانی را می پذیرد که در مراحل حاد و پیشرفته سرطان قرار گرفته اند و بطور روزانه نیز تقریبا بین 50 الی 100 بیمار جدید به بیمارستان فیروزگر مراجعه می کنند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار خبر 8دی 1395، کدمطلب:۵۹۱۵۴۵۵    www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین