پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
کلیه خدمات اورژانس رایگان است و هیچ مأمور اورژانسی حق دریافت هزینه برای انتقال بیمار را ندارند.
شعارسال: امین صابری‌نیا رئیس اورژانس کشور امروز 14 تیرماه در حاشیه نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه خدمات ارائه شده به مصدومین تصادفات توسط اورژانس کشور با چه شرایطی انجام می شود گفت: در شرایطی که مردم نیازمند خدمات اورژانس باشند مأمورین ما این خدمات را ارائه می دهند البته ممکن است افراد با وسایلی غیر از وسیله اورژانس به بیمارستان منتقل شوند که ما در این رابطه به هلال احمر اعلام کردیم که برای انتقال مصدومین با ما هماهنگی داشته باشند که خوشبختانه تفاهم نامه ای در این خصوص با مسئولین هلال احمر انجام گرفته است.

وی ادامه داد: اگر نیازی به خدمات اورژانس نباشد و اعزام کمک نشود هلال احمر خود بیمار را به بیمارستان منتقل می کند اما مشکل این است به دلیل اینکه ما از انتقال این نوع مصدومین خبر نداریم ممکن است در بیمارستان حمایت مالی از مصدومان تصادفات انجام نگیرد بنابراین حتماً باید همکاران هلال احمر در حوادث ترافیکی با 115 تماس بگیرند.

صابری نیا در پاسخ به سوالی دیگر که آیا مأموران اجازه حق دریافت هزینه برای انتقال بیمار را دارند عنوان کرد: 115 به هیچ عنوان حق گرفتن هیچ وجهی را ندارد و این تخلفی فاحش است مردم باید بدانند که کلیه خدمات اورژانس رایگان است.

رییس اورژانس کشور در خصوص معرفی پزشک برای گواهی فوت توسط تکنسین های اورژانس نیز افزود: اگر مأمورین ما برای مأموریت به محلی اعزام شوند به بیمار فوت شده به خصوص در منازل به هیچ عنوان اجازه معرفی هیچ پزشکی را برای صادر کردن گواهی فوت ندارند و خانواده متوفا هم نباید هیچ گونه درخواستی از مأمورین اورژانس برای معرفی پزشکی به منظور صادر کردن گواهی فوت داشته باشند.

وی در پایان به نصب شماره 1590 روی آمبولانس ها از 3 ماه گذشته خبر داد و عنوان کرد مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف از مأمورین اورژانس می توانند شکایات خود را از طریق این سامانه به بازرسین دانشگاه ها اعلام کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 14 تیر 1395، کد خبر: ۵۶۷۸۹۲۸، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین