پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۸۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
کوليوند گفت: قرارداد خريد 400 دستگاه آمبولانس جديد دو هفته پيش منعقد شد و خوشبختانه مجوز خريد 1000 دستگاه آمبولانس جديد ديگر از دولت گرفته شده که با اين حساب، تعداد آمبولانس هاي کشور به 6 هزار دستگاه افزايش مي يابد.

شعارسال: به نقل از وبدا، پيرحسين کوليوند در همايش آموزشي اورژانس ويژه روحانيون مساجد، با بيان اين مطلب، افزود: به برکت نظام جمهوري اسلامي و حمايت و نگاه ويژه وزير بهداشت در طرح تحول سلامت، اورژانس کشور با تغييرات اساسي و بنيادي روبرو شد.
وي گفت: قبل از طرح تحول سلامت، آمبولانس هاي کشور فرسوده و غير قابل استفاده بود و در طرح تحول سلامت، تعداد آمبولانس هاي کشور به 4600 دستگاه رسيد.
کوليوند اظهار داشت: قرارداد خريد 400 دستگاه آمبولانس جديد دو هفته پيش منعقد شد و خوشبختانه مجوز خريد 1000 دستگاه آمبولانس جديد ديگر از دولت گرفته شده که با اين حساب، تعداد آمبولانس هاي کشور به 6 هزار دستگاه افزايش مي يابد.
وي با اشاره به وجود 2300 پايگاه زميني اورژانس در کشور، يادآور شد: براي کاهش زمان رسيدن به بالين بيماران و مصدومان، اورژانس هوايي در کشور راه اندازي شد و توسعه پيدا کرد. در حال حاضر 33 پايگاه اورژانس هوايي در کشور فعال است و ظرف يکماه آينده، سه پايگاه هوايي اورژانس در ايرانشهر، سمنان و گرگان راه اندازي مي شود و تلاش ما اين است که تعداد اين پايگاه ها را به 44 پايگاه برسانيم و پوشش اورژانس هوايي در کشور را تکميل کنيم.
سرپرست سازمان اورژانس کشور با بيان اينکه اورژانس هوايي کشور تا کنون به 16 هزار بيمار و مصدوم خدمات فوريت هاي پزشکي را ارائه داده است، افزود: بخش عظيمي از اين بيماران پس از انتقال توسط اورژانس هوايي، به اتاق عمل نياز داشتند و اين خدمات براي تمام افراد جامعه ارائه مي شود.
کوليوند يادآور شد: در کلانشهرهاي کشور به دليل وجود ترافيک، سرعت اورژانس در رسيدن به بالين بيمار و مصدوم، بالا بود و راهکار ما ورود موتورلانس ابتدا به تهران و سپس به ساير شهرها بود تا سرعت رسيدن اورژانس افزايش يابد. خوشبختانه 200 دستگاه موتورلانس در تهران توزيع شد و بهترين پرسنل اورژانس در اين خدمت بکار گرفته شدند.
وي از اضافه شدن 90 دستگاه اتوبوس آمبولانس جديد به اورژانس کشور خبر داد و از آنها به عنوان درمانگاه هاي سيار ياد کرد.
سرپرست سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: اورژانس کشور در حال توسعه خدمات در بخش ريلي و دريايي است و شناورهاي جديد اورژانس در حال خريداري هستند. همچنين براي توسعه خدمات اورژانس در بخش ريلي، مذاکراتي را با مترو، راه آهن و سازمان پدافند غيرعامل انجام داده ايم تا برخي ايستگاه هاي مترو با تونل به بيمارستانهاي تروما متصل شود.
کوليوند ميزان مراجعه مردم به ائمه جمعه کشور بعد از اجراي طرح تحول سلامت به دليل هزينه هاي درماني را بسيار کم عنوان کرد و افزود: با خدمات فراوان و ارزشمند وزارت بهداشت به مردم، ديگر شاهد مراجعه مردم به ائمه جمعه، استانداران، نمايندگان مجلس و ساير مسئولان، نيستيم و اين مورد کاهش قابل توجهي يافت.
سرپرست سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: اورژانس کشور، خدمت 247 (24 ساعت شبانه روز در 7 روز هفته) را براي درمان سکته هاي حاد قلبي راه اندازي کرده تا عوارض اين بيماري کاهش يابد.
کوليوند اضافه کرد: در صورتي که بيمار دچار سکته قلبي شده در کمتر از چهار ساعت به مراکز درماني برسد، فرد بيمار، زنده مي ماند و عوارض آن کاهش مي يابد. در آمبولانس ها يک دستگاه نوار قلب مجهز به دو سيم کارت در نظر گرفته شده و پس از نوار قلب، اطلاعات براي پزشکان حاضر در ديسپچ ارسال مي شود تا وضعيت بستري بيمار، مشخص شود.
وي افزود: دستگاه هاي نوار قلب آمبولانس ها، محصول صنايع دفاع و توليد داخلي است و تا کنون بيش از 16 هزار نفر از خدمت 247 بهره مند شدند. بيش از 60 درصد از بيماران دچار سکته حاد قلبي اگر تا کمتر از 3.5 ساعت به مراکز درماني برسند، با مصرف يک دارو بهبود مي يابند.
وي از پرسنل اورژانس به عنوان افرادي مجاهد، جهادگر و ايثارگر ياد کرد و گفت: اگر حوادث و فوريت هاي پزشکي به خوبي تعريف و به اقشار مختلف جامعه، آموزش داده شود، آمار تلفات حوادث ترافيکي بسيار کاهش مي يابد.
سرپرست سازمان اورژانس کشور تصريح کرد: سالانه بالغ بر 15 هزار نفر در حوادث ترافيکي جان خود را از دست مي دهند و بيش از 350 هزار مصدوم مي شوند که بيش از 60 درصد از آنها، قادر به بازگشت به کار و فعاليت سابق خود نيستند.
کوليوند اظهار داشت: هنر ما اين نيست که در جاده ها پايگاه اورژانس راه اندازي کرده و آمبولانس را در حوزه هاي مختلف تقويت کنيم بلکه هنر ما بايد در آموزش پيشگيرانه و افزايش اطلاعات و آگاهي مردم باشد.
وي يادآور شد: به اعتقاد من، نقش روحانيون فقط پيش نماز بودن نيست و مي بينيم که افراد محله در زمان گرفتاري نزد روحانيون مي آيند و آنها را امين خود مي دانند و گوش به فرمان و کلام روحانيون هستند بنابراين تصميم گرفتيم که آموزش همگاني و اوليه فوريت هاي پزشکي را در حوزه هاي علميه انجام دهيم.
کوليوند در پايان با بيان اينکه برنامه هايي براي آموزش فوريت هاي پزشکي در مدارس، مساجد و دانشگاه ها داريم، افزود: از روحانيون انتظار داريم که در کلام و سخنراني خود از توصيه هاي پيشگيرانه استفاده کنند و اين آموزش ها را به ديگران منتقل کنند زيرا يکي از مطالبات اصلي مقام معظم رهبري نيز کاهش تلفات در حوادث ترافيکي است

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار: 30 مهر 1396، کدخبر: 120171022132904612 ، www.aryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین