پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۰۱۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴
رای اخیر دیوان به نفع تحصیل‌کردگان رشته علوم انسانی است؛ ابطال مقرره الزامی‌بودن دیپلم ریاضی یا تجربی برای تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، ماجرا چیست؟

شعارسال: هیات عمومی دیوان عدالت اداری قسمتی از ۳ آیین نامه ارزشیابی مدارک تحصیلی دانش آموختگان خارج از کشور را ابطال کرد. این مقرره، داشتن دیپلم متوسطه و پیش دانشگاهی علوم تجربی یا ریاضی فیزیک را برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در خارج از کشور الزامی می‌دانست.

تحصیل‌کردگان علوم انسانی هم می‌توانند پزشک شوند

در رای هیات عمومی آمده است: «تبصره (۱) ذیل بند (۷-۳) از ماده ۳ آیین نامه ارزشیابی مدارک تحصیلی دانش آموختگان خارج از کشور مصوب ۱۳۸۸/۵/۱۲ شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور... متضمن اعمال تبعیض ناروا میان دارندگان مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی علوم انسانی متقاضی تحصیل در رشته‌های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی خارج از کشور و اشخاص موضوع مقرره مورد اعتراض است و به دلیل خروج مرجع تصویب کننده آن از حدود اختیارات خود... ابطال می‌شود.»

با این رای تحصیل‌کردگان در رشته علوم انسانی می‌توانند در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های خارج کشور مشغول به تحصیل شده و بدون هیچگونه منعی در داخل کشور به فعالیت حرفه‌ای و ادامه تحصیل بپردازند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فرهیختگان، تاریخ انتشار: 17تیر1402، کدخبر: 81269، farhikhtegandaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین