پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۷۲۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵
مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست عمومی روز (سه شنبه) به رغم مخالفت کشورهای غربی، با تصویب قطعنامه‌ای «اهانت به کتب مقدس و نمادهای دینی» را محکوم کرد.

شعارسال: مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست عمومی روز (سه شنبه) به رغم مخالفت کشور‌های غربی، با تصویب قطعنامه‌ای «اهانت به کتب مقدس و نماد‌ها دینی» را محکوم کرد.

سازمان ملل قطعنامه‌ محکومیت هتک حرمت «کتب مقدس» را تصویب کرد

شبکه خبری الجزیره شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که دبیرخانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کشور‌های عضو سازمان ملل با اجماع با تصویب قطعنامه‌ای هرگونه اعمال خشونت آمیز علیه معتقدات دینی، رموز دینی و کتب مقدس را محکوم و اینگونه اقدامات را ناقض قوانین بین‌المللی دانست.

برپایه این گزارش، مجمع عمومی ۱۹۳ عضوی سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه، قطعنامه ارائه شده توسط مراکش را با اجماع به تصویب رساند.

بر اساس بند‌های تصویب شده در این قطعنامه، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به شدت تمامی اعمال خشونت آمیز علیه افراد بر اساس مذهب یا اعتقادات آن‌ها و همچنین هرگونه اقدام علیه نماد‌های مذهبی، کتب مقدس، منازل، مشاغل، املاک، مدارس، مراکز فرهنگی یا عبادتگاه‌ها و همچنین هرگونه حمله به اماکن مذهبی، عبادتگاه‌ها و زیارتگاه‌های مذهبی را محکوم و اینگونه اقدامات را نقض قوانین بین‌المللی اعلام کرد.

این قطعنامه با محکوم کردن خشونت علیه کتب مقدس، اینگونه خشونت‌ها را «اقدامات نفرت آمیز مذهبی» توصیف کرد.

قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در پی هتک حرمت‌های متعدد به قرآن کریم در کشور‌های سوئد و دانمارک و خشم و واکنش دولت‌ها و ملت‌های مسلمان جهان نسبت به این اهانت‌ها به تصویب رسید.

آمریکا، انگلیس و نیز بلژیک به نمایندگی از اتحادیه اروپا با تصویب این قطعنامه مخالفت کردند، اما شورای حقوق بشر با رأی قاطعی آن را تصویب کرد.

گفتنی است پلیس سوئد چهارشنبه گذشته در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

«سلون مومیکا» روز پنجشنبه بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره کردن کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

روز جمعه نیز اعضای گروه ملی‌گرای اسلام‌هراس و راست افراطی «دانسک پاتریوتر» (وطن‌پرست دانمارکی) در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ دانمارک سوزاندند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 3مرداد1402، کدخبر: 5846654، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین