پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۷۷۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۰
صراحتا عرض می کنیم که قصد توهین وجود ندارد اما وقتی مقام رسمی و ارشد کشور محترم سوئد خود را در سه بعد حقوقی ، دیپلماتیک و امنیتی ، به حماقت می زند، چاره ای جز فاش گویی وجود نداشته و در صورت کم توجهی به چارچوب های منطقی و قانونی، ناچار به اعمال زور و افزایش هزینه های تداوم کارتان در سطوح ملی و بین المللی خواهیم بود. برای اثبات حسن نیت ، به سفرای سه کشور سوئد، دانمارک و فرانسه در این خصوص هشدار داده و تقاضای توقف توهین به مقدسات و کتاب آسمانی ادیان مختلف منجمله اسلام را داریم. هشدار می دهیم که بر طبق مصوبات بین المللی این کار جرم انگاری شده و تداوم وضعیت متاثرکننده توسط افراد مختلف(شهروند و یا اتباع دیگر کشورها ساکن در خاک سوئد) در کشورهای مورد اشاره همراه با سکوت این کشورها، به معنای تمایل و مشارکت آنها(کشورهای سه گانه) در این عمل مجرمانه به اسم رمز و بهانه آزادی است. موضوعی که همه ما می دانیم ، امر مطلقی نبوده و حد و مرز تعیین شده دارد. آزادی مطلق فردی، خود ضد آزادی است و فلسفه وجودی تصویب قوانین نیز برای همین منظور است. موضوع افزایش فشار قانونی می تواند از دو طریق شکایت کشورهای ناراضی خصوصا کشورهای اسلامی در سازمان ملل و شکایت افراد حقوقی و حقیقی (شهروندان سایر کشورها) از سه کشور مورد اشاره در دادگاه های بین المللی و درخواست غرامت، دنباله گیری شود. چنانچه متمایل به وقوع این رویداد هستید ، پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، مسلما آستین بالا زده و زمینه شکایات حقوقی افراد مختلف در دادگاه های بین المللی از کشور معظم سوئد،فرانسه و دانمارک را تسهیل خواهد نمود. موضوعی که در آینده با ابراز تاسف یا شرمساری حل نشده و تبدیل به جریانی جهانی خواهد گردید. انتخاب با شما.

شعارسال: اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد ادعا دارد که بسیار نگران عواقب احتمالی اقدامات تازه علیه قرآن و هتک حرمت کتاب مقدس مسلمانان است. وی در گفتگو با یک رسانه سوئدی با اشاره به اینکه درخواست‌های بیشتری برای دریافت مجوز برگزاری مراسم علیه قرآن به پلیس ارسال شده، تاکید کرد: «اگر این مجوز‌ها صادر شوند با روز‌هایی رو به رو خواهیم شد که خطر وقوع یک اتفاق جدی وجود دارد. من به شدت نگرانم که این روند به چه فرجامی منجر خواهد شد.».

کریسترسون در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد که تصمیم برای اعطای مجوز برای تظاهرات بر عهده پلیس است. سرویس امنیتی سوئد، SAPO، ارزیابی خود از سطح تهدید را ۳ از ۵ عنوان کرده که به معنای «تهدید بالا» در وضعیت بحرانی است. سوئد و دانمارک گفته‌اند که از سوزاندن قرآن ابراز تاسف می‌کنند، اما با توجه به قوانینی که از آزادی بیان حمایت می‌کند، نمی‌توانند اقدامی برای مقابله با آن انجام دهند. همین مسئله موجب شده که موج انتقادات و خشم عمومی مسلمانان متوجه این دو کشور شود.

چرند گویی های نخست وزیر سوئد و بازی شتر-گاو-پلنگ + لطفا دست به دست کنید برسد بدست سفیر سوئد در تهران

توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد روز پنجشنبه در خصوص این مسئله به خبرنگاران گفت: «در برخی کشور‌ها این تصور وجود دارد که دولت سوئد پشت این موضوع است یا آن را تایید می‌کند در حالیکه این اصلا درست نیست و ما نه پشت آن هستیم و نه آن‌را تایید می‌کنیم.» او در ادامه افزود: «این اقدامات توسط افرادی انجام می‌شود که در چارچوب قوانین آزادی بیان عمل می‌کنند.». نامبرده تاکید کرد که در این خصوص با وزرای خارجه ایران، عراق، الجزایر، لبنان و همچنین دبیرکل سازمان ملل در تماس و گفتگو بوده قصد دارد با دبیر کل سازمان کشور‌های اسلامی نیز صحبت کند. بیلستروم در ادامه گفت: «ما در مورد این مسائل بحث خواهیم کرد و مهم است که تاکید کنیم که این یک موضوع طولانی مدت است و هیچ راه حل سریعی برای آن وجود ندارد

لازم به توضیح است که حملات به قرآن در سوئد و دانمارک در هفته‌های اخیر باعث رنجش بسیاری از کشور‌های مسلمان از جمله ترکیه شده است. همین موضوع سبب شده بود تا آنکار بر مخالفت‌های خود برای پیوستن سوئد به ناتو بیفزاید. در هفته‌های اخیر سفارت سوئد در کشور‌های اسلامی مورد تعرض قرار گرفته و روز ۲۰ ژوئیه گروهی از معترضان خشمگین مسلمان در بغداد به سفارت سوئد حمله و آنجا را به آتش کشیدند.

ادعا شده است که دولت سوئد در دفاع از قوانین گسترده آزادی بیان و در عین حال اجتناب از توهین احتمالی به مسلمانان با مشکل جدی رو به رو گردیده است. این، اما در حالیست که اعضای حزب دموکرات‌های سوئد که بزرگترین حزب دست راستی این کشور است بار‌ها درباره آنچه «اسلامی‌سازی» جامعه سوئد می‌خوانند هشدار داده و از مهاجران خواسته‌اند «ارزش‌های سوئدی» را ارج نهند. این حزب اگرچه عضوی از دولت ائتلافی حاکم نیست، اما حمایت آن‌ها از ائتلاف دست راستی باعث شده تا کابینه کنونی در قدرت بماند.

*حقیقت پشت ماجرا و کذب بودگی بازی شتر-گاو-پلنگ جناب نخست وزیر سوئد:

جناب نخست وزیر محترم سوئد واقف هستند که ارجحیت مصوبات بین المللی بر قوانین داخلی یک اصل حقوقی است و کشور‌های دیگر می‌توانند در موضوعاتی نظیر جنایات جنگی، حقوق بشر و محیط زیست، در امور سایر کشور دخالت موثر با اجماع بین المللی داشته باشند. از طرف دیگر، تصویب قوانین داخلی مغایر با موضوعات مورد نظر، تنها در قالب مصوبه‌های مرتبط با حق تحفظ امکان پذیر است.

بر این قاعده، ایا باز دولت محترم سوئد معتقدند که بنا بر قواعد و قوانین مربوط به آزادی بیان، می‌توانند هرگونه اقدامی را در داخل کشور خود توجیه کنند؟ ما بعد از زبان منطق با زبان ساده حقوقی با شما صحبت می‌کنیم و امیدواریم که تفاهم مشترک حاصل و حادث شود. چه در غیر اینصورت، مسلما بر پیچیدگی حقوقی داستان خواهیم افزود و شما را در خصوص اخذ غرامت به اتهام همدستی یا ممانعت از تکرار جرم، تحت پیگرد حقوقی و کیفری قرار خواهیم داد.

دیگر موضوع قابل ذکر با رویکرد امنیتی (امنیت ملی کشور شما و امنیت منطقه ای)، ورود جریان افراطی گری متمایل به تقابل سخت و فیزیکی است. جریانی که به هیچ وجه مورد تائید کشور‌های اسلامی نبوده و هزینه‌های زیادی در راستای کنترل ان‌ها می‌کنند. اما فعالیت سخیف، شنیع و مبتذل صورت گرفته در کشور شما، فضا را برای رشد مجدد این جریان و بهانه لازم را برای بروز احتمالی خشونت‌ها فراهم می‌سازد. ما به سه کشور سوئد، دانمارک و فرانسه در این خصوص هشدار قرمز با احتمال وجود پیامد‌های زنجیره‌ای می‌دهیم.

مجددا ضمن تاکید بر حفظ احترام و پرهیز از خشونت، ممانعت بی قید و شرط دولت‌های سه گانه از وقوع این جرم و همچنین تعهد دارای ضمانت اجرایی آن‌ها مبنی بر عدم تکرار را خواستاریم.

چرند گویی های نخست وزیر سوئد و بازی شتر-گاو-پلنگ + لطفا دست به دست کنید برسد بدست سفیر سوئد در تهران

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین