پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۶۱۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
اعمال سطح بندی شده چهارگانه دیپلماسی، استفاده از ظرفیت حقوق بین الملل ، بهره گیری از ظرفیت های امنیتی و در نهایت تخاصم ، از اصول اولیه ورود به چالش های بین المللی است. افرادی تحریک شده در کشورهای دارای سابقه چنین اقداماتی ( فرانسه، دانمارک، سوئد)، با توهین به مقدسات، خشم جهان اسلام و شهروندان شریف ایران اسلامی را سبب شده اند. آیا راهکار در صرفا محکوم کردن ماجرا و بستن سفارتخانه است؟ مسلما خیر. به راحتی می توان با دو اهرم دیپلماسی و ظرفیت حقوق بین الملل از این موقعیت تهدید ، فرصت ملی ساخت. با استفاده از اهرم امنیت و مباحث نیابتی ، خاطیان را در چند لایه گوش مالی داد. با استفاده از ظرفیت کشورهای عضو جهان اسلام، عامل تخاصم را تبدیل به عامل تقویت وحدت بینادولتی کشورهای اسلامی نمود. ساده ترین راه، موثرترین راه نیست جناب نماینده. مشفقانه عرض شد که از آتش چالش ها برای گرم کردن تنور انتخابات استفاده نشود.

شعارسال: جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با واکنش به موضوع اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد گفت: باید سفیر این کشور اخراج و سفارت نیز تعطیل شود، هتک حرمت قرآن نباید برای غرب بدون هزینه باشد.

آقای جهان آبادی در خصوص بستن سفارت سوئد و اخراج سفیر ،پیشنهاد به  تند روی نکن

وی افزود: مهاجرت و حضور مسلمانان در جوامع غربی و موفقیت آنها، غربی‌ها را نگران کرده است. آن‌ها به دنبال کند کردن یا توقف این حضور هستند.

رحیمی جهان آبادی در ادامه گفت: در غرب اگر به یک هنرمند یا یک چهره سیاسی توهین کنند یا اگر درباره هلوکاست سوال شود از طرف دادگاه میلیون‌ها دلار یا یورو جریمه می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در انتها گفت: باید از غربی‌ها سوال شود آیا توهین به باور‌های عمیق قلبی میلیارد‌ها کار انسانی و حقوق بشری است؟ اخراج سفیر سوئد از کشور‌های اسلامی باید پیگیری و انجام شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت آفتاب، تاریخ انتشار: 31تیر1402، کدخبر: 852055، aftabnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین