پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۹۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۰
عمل زشت ، شنیع ، غیر اخلاقی و غیر انسانی و مغایر با مصوبات حقوق بشری و حقوق بین الملل در احترام به مقدسات ادیان در کشور سوئد صورت گرفته است. بنظر می رسد که ظاهر داستان تنها روایت قابل نقل نبوده و داستان دارای بن مایه تحریک آمیز عبری- گروهک منافقین باشد.جهان اسلام نسبت به موضوع حساسیت نشان داده و حتی آیت الله سیستانی در برخورد با موضوع ،آستین همت بالا زده است. سوال اینجاست که آیا در این شرایط ، صدور بیانیه محکومیت توسط عقیدتی وزارت دفاع (هرچند با متنی شیوا و مستدل) ، ایجاد شائبه و فرصت برای سو استفاده طرف مقابل نمی کند؟ ضمن تائید حساسیت ها ، توصیه می شود تمرکز موضوع نه از راه دیپلماتیک ، بلکه از راه حقوق بین الملل دنباله گیری شود.

شعارسال: متن بیانیه سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع بدین شرح است:

ضرورت ورود سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع به موضوع قرآن سوزی و اهانت های صورت گرفته در سوئد برای چیست؟ وزیر پاسخ دهد

بسم الله الرحمن الرحیم

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید

هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ

اوست کسی که فرستاده خود را با هدایت و آیین درست روانه کرد تا آن را بر هر چه دین است فائق گرداند هر چند مشرکان را ناخوش آید

اقدام شنیع و بزدلانه اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد به نام آزادی، موجب جریحه دار شدن احساسات میلیونی مسلمان جهان شده است.

اقدامی که نژادپرستانه، خشونت آمیز و تحریک کننده بوده و به معنی صدور مجوز به تحرکات افراط گرایانه و اختلاف افکنانه است.

اگرچه پشت این نوع اقدامات، کاسبان تروریسم و دلالان جنگ به سرکردگی استکبار جهانی برای کشتار بیرحمانه زنانه کودکان و مردمان بیگناه هستند تا با تحمیل جنگ و کینه توزی کارخانه‌های اسلحه سازی و تجارت مرگ را پر رونق نگه دارند، اما نمی‌دانند آثار زیانبار و وحشتناک این اقدامات دامن آن‌ها را خواهد گرفت.

سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ضمن محکومیت شدید این اقدام، به افراد وگروه‌های افراطی و کشور‌های حامی این جریانات هشدار داده و اعلام می‌نماید، عواقب تداوم این نوع انحرافات و اقدامات باعث بروز و گسترش تروریسم می‌شود.

از سوی دیگر این سازمان خواستار برخورد قاطع و بدون مماشات با عاملان و آمران آن بوده و از دولت‌های مربوطه و دستگاه‌های پی گیری کننده و مدافع حقوق بشری کشورمان خواهان پیگیری جدی و دست یابی به نتایجی هستند که از تکرار این نوع اقدامات جلوگیری نمایند.

در این چارچوب ضمن اعلام هوشیاری به مسلمان جهان مبنی بر آگاهی از توطئه‌های دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف و ارایه تصویری خشونت بار از اسلام، ضمن دعوت برای محکومیت و اعتراض گسترده، خواهان بهره گیری و فرصت سازی از این اقدام شنیع برای تبیین هر چه بیشتر معارف الهی و آموزه‌های قرآنی و تعالیم اسلامی بوده تا جهانیان در وانفسای جهان انسان‌های تنها بیش از پیش با دین مبین اسلام آشنا و مانوس شوند.

سازمان عقیدتی سیاسی

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 8تیر1402، کدخبر: 1372777، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین