پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۱۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
حوالی ساعت ۱۱ روز پنجشنبه ۱۹ مردادماه، نشت لحظه‌ای آب سبب انفجار در بخش ذوب مجتمع صنعتی فولاد اسفراین شد. در این حادثه ۸ نفر مصدوم شدند و خساراتی به تجهیزات وارد شد.

شعارسال: مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین با تایید این موضوع اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۱ روز پنجشنبه ۱۹ مردادماه، نشت لحظه‌ای آب سبب انفجار در بخش ذوب مجموعه شد.

انفجار در بخش ذوب مجتمع فولاد اسفراین/ ۸ نفر مصدوم شدند

علیرضا ارغائی اظهار کرد: از آنجایی که مواد مذاب به آب حساس است و در مجاورت هم قرار گرفتن آن‌ها سبب بروز انفجار می‌شود، حادثه مذکور رخ داد و سبب مصدومیت تعدادی از پرسنل مجموعه شد.

وی افزود: ۶ نفر از پرسنل مجموعه به دلیل موج انفجار دچار خسارت‌های جزئی شدند که پس از اعزام به بیمارستان به صورت سرپایی درمان شدند. یک نفر نیز دچار سوختگی سطحی شد که تحت مداوا قرار دارد.

وی ادامه داد:، اما یک نفر دیگر از پرسنل دچار سوختگی جدی از ناحیه دست، صورت و گردن شده است و به دلیل اصابت قطعات ریز شیشه نیز مجروح شده است که به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد اعزام شده است تا امر مداوای پیگیری شود.

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین گفت: میزان دقیق خسارت به لحاظ ریالی مشخص نیست، اما تعمیر تجهیزات آغاز شده است تا تولید دچار وقفه نشود.

وی بیان کرد: این حادثه در کوره EAF رخ داده است که در داخل آن قراضه‌های آهن و آهن اسفنجی وجود دارد که توسط جریان قوی الکتریسیته به حالت مذاب در می‌آیند و یکی از حساسترین قسمت کارخانه به حساب می‌آید.

ارغائی تاکید کرد: این حادثه می‌توانست خسارت بسیار جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد، اما با ورود به موقع همکاران ایمنی و آتش نشانی، اقدامات لازم انجام شد و اکنون تعمیرات تجهیزات نیز آغاز شده است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت سرپوش، تاریخ انتشار: 19مرداد1402، کدخبر: 1402051396، www.sarpoosh.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین