پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
بررسی حوادث صنعت پتروشیمی نشان می دهد که از ابتدای سال جاری تا امروز (۱۸۰ روز) ۱۵ حادثه در صنعت پتروشیمی ایران رخ داده که به طور متوسط هر ۱۲ روز یک حادثه در این صنعت ثبت شده است.

شعار سال: روز گذشته نشتی گاز در مسیر شماره 3 انتقال گاز به پتروشیمی مبین در عسلویه، موجب شکستگی خط لوله و آتش سوزی شد. این نشتی گاز که به دلیل فشار بالای گاز رخ داده بود، به ایجاد اشکال در ایستگاه فشار شکن مربوط می شد.

ایستگاه فشار شکن که می بایست فشار گاز را از 60 بار به 24 بار کاهش دهد، به دلیل ناخالصی گاز ارسالی از پارس جنوبی دچار آسیب شده بود و گاز با فشار 60 بار از ایستگاه فشارشکن می گذرد.

گاز نشت گرده در مسیر شماره 3 انتقال گاز به پتروشیمی مبین حدود 6 ساعت سوخت تا اینکه مسئولان HSE منطقه با بستن ورودی و خروجی گاز در این مسیر، موفق به خاموش کردن آتش شدند.

به دنبال ایجاد نشتی و انفجار گاز در این خط لوله، تولید پتروشیمی مبین که تأمین کننده سرویس های جانبی، آب، برق، بخار، اکسیژن، نیتروژن و هوای فشرده و تصفیه کننده پساب های صنعتی مجتمع های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی (عسلویه) است متوقف شد و این مسئله موجب شد تا تولید در تمامی واحدهای پتروشیمی عسلویه متوقف شود.

از شب گذشته با مسدودسازی مسیر آسیب دیده انتقال گاز، تلاش برای گازرسانی از دو مسیر دیگر به پتروشیمی مبین و برگرداندن این واحد به مدار تولید آغاز شده است.

بررسی حوادث صنعت پتروشیمی نشان می دهد که از ابتدای سال جاری تا امروز (180 روز) 15 حادثه در صنعت پتروشیمی ایران رخ داده که به طور متوسط هر 12 روز یک حادثه در این صنعت ثبت شده است.

در جدول زیر حوادث این صنعت در سال 95 آمده است


با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 25 شهریور 1395، کد مطلب: 13950530001349:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
abd
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
0
با سلام
ضریب حقوق کارکنان صنعت نفت در تهران 1.7 برابر پایه ودر جنوب از 4 تا 5 می باشد یعنی حقوق جنوب 200 تا 330 درصد باید بالاتر از تهران باشد و وقتی سقف برای تهراننشینان 19 میلیون تومان است باید سقف برای کارکنان عملیاتی که در شرایط سخت جنوب و جزیره ها دور از خانواده کار می کنند باید حدود 50میلیون تومان باشد که سقف حقوق کارکنان عملیاتی جنوب تنها 2 روز بعد از موضوع فیشهای حقوقی در بخشنامه عجولانه وزیر نفت 24 میلیون تومان تعیین شده است و این سقف حقوقی بسیار ظلم به کارکنان عملیاتی با سابقه و کلیدی جنوب می باشد و باعث ازبین رفتن انگیزه آنان شده است..خسارت تجهیزاتی 500 میلیار د تومانی در پتروشیمی بوعلی(خسارت توقف تولید حساب نشده) و ضرر حدود 1000 میلیارد تومانی حادثه پتروشیمی مبین به واحدهای تولیدی در عسلویه نتیجه بی انگیزه گی کارکنان عملیاتی در جنوب می باشد که مقدار آن بسیار بسیار بیشتر از مابه التفاوت حقوق افراد با تجربه که حقوق آنها بیشتر از 24 میلیون تومان است و در کد 412 رفته است و مطمئن باشید این سریال حوادٍث در صنعت نفت ادامه خواهد داشت و لازم است این موضوع بسیار کارشناسانه حل و فصل شود و تصمیم وزیر نفت بسیار احساسی ،هیجانی ، سیاسی و. هوشمندانه جهت ضربه زدن به صنعت مهم نفت می باشد. همانطوری که در انتخابات 1388 اقای وزیر نفت نماینده آقای موسوی بودند و در جریان انتخابات 1388 که نماینده کاندیداها حضور رهبر انقلاب رسیدند. شنیدم ایشان به آقای زنگنه فرمودند شما مثل همیشه هیجانی هستید. و این جمله مقام معظم رهبری بسیار بجا و برای سمت وزارت نفت بسیار خطر ناک می باشد. در تاریخ آمده است در چین یک میخ اشتباه نعل اسبی را خراب کرد که آن نعل باع ثسقوط اسب و بدنبال آن سقوط فرمانده جنگ و بدنبال آن سقوط یک تمدن گشت و بخشنامه وزیر نفت همان میخ اشتباه است که تاکنون عملا خسارت 1500 میلیارد تومانی در حادثه دو پتروشمی را شاهد بودیم
امیدوارم این کار بیشتر بررسی و کارشناسی حل و فصل گردد حتی اگر نتیجه آن این شود که سقف حقوق جنوب باید کمتر از 24 میلیون تومان شود..
مدیر پایگاه با سلام خدمت کلیه دوستان عزیز
متن بالا به رسم امانت داری بشکل کامل منتشر شده است. اما خواهشمندیم بنا بر ملاحظات و حساسیت های رسانه ای، از بیان جملات و بیانات منتصب به مقامات و مدیران کشور در محافل خصوصی بشدت پرهیز کنید، چرا که لازمه مستندبودن این بیانات و فرمایشات، عمومی شدن انهاست. بر این قاعده، سخنان بیان شده در جمع خصوصی یا منتشر نگردیده در کشور ، می تواند محرمانه باشد و یا خدای ناکرده شایعه سازی صورت گرفته باشد.
مجددا از خدمت عزیزان پوزش طلبیده و توصیه اکید می نماییم که در ارسال کامنت ها، به حساسیت های فوق الذکر توجه خاص گردد
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین