پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۹۱۱۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
روزنامه هم میهن نوشت: ۶ میلیارد دلار هیچ گره مهمی از کشور را باز نمی‌کند، کشوری که به قول وزیر نفت آن فقط به ۲۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز نیاز دارد؛ ۶ میلیارد دلار هیچ دردی از آن را درمان نمی‌کند.

شعار سال: روزنامه هم میهن معتقد است ۶ میلیارد دلار پول بلوکه‌شده ایران که قرار است آزاد شود هیچ گره مهمی از مشور باز نمی‌کند.

۶ میلیارد دلار آزاد شده هیچ دردی را درمان نمی‌کند
 همچنان که در ماجرای عربستان و بهبود روابط َبا آنها، شاهد هیچ تحول جدی نشدیم، فقط از بحران روابط دوجانبه اندکی کاسته شد و ابزار‌های سیاسی ایران در لبنان، سوریه و یمن و خلیج‌فارس و عراق کُند شدند. این‌ها ابزار‌هایی بودند که طبعاً در جریان مذاکرات پس از برجام برای سیاست منطقه‌ای ایران کاربرد داشتند تا به یک تفاهم کامل و جامع درباره منطقه و برجام برسیم. آنچه به نام «برجام ۲» نامیده می‌شد و از سوی مخالفان برجام به شدت محکوم شد، اکنون به ثمن‌بخس از دست داده شده است.

این روزنامه در ادامه نوشته است: ۶ میلیارد دلار هیچ گره مهمی از کشور را باز نمی‌کند، کشوری که به قول وزیر نفت آن فقط به ۲۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز نیاز دارد؛ ۶ میلیارد دلار هیچ دردی از آن را درمان نمی‌کند. آنچه ده‌ها برابر از این ۶ میلیارد دلار مهمتر است، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری برای حضور سرمایه‌گذاران در ایران است که اکنون در قعر جدول هستیم؛ بنابراین امیدواریم که آقایان این اتفاق را دستاورد نکنند، زیرا مشکل ایران را حل نخواهد کرد؛ پیچیده‌تر هم می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار:۲۱ مرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۶۲۷۱۶۲، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین