پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۴۵۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
سید ابراهیم رئیسی و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری ایران و ترکیه به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند. روند درگیری رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، افزایش تنش در منطقه و نیز اقدامات برای رسیدن به راه حل از جمله محور‌های این گفتگوی تلفنی بود.

شعار سال: سید ابراهیم رئیسی و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری ایران و ترکیه به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

گفتگوی تلفنی اردوغان و رئیسی درباره غزه + جزئیات
سید ابراهیم رئیسی و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری ایران و ترکیه به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند. روند درگیری رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، افزایش تنش در منطقه و نیز اقدامات برای رسیدن به راه حل از جمله محور‌های این گفتگوی تلفنی بود.

رئیس‌جمهور با محکوم کردن جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، مقابله جهان اسلام با جنایتگری صهیونیست‌ها و تلاش برای پایان یافتن حملات وحشیانه به زنان و کودکان بی‌دفاع غزه را خواستار شد.

رئیس جمهور دقایق و ثانیه‌ها را در توقف حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به باری که غزه حیاتی و تاثیرگذار دانست.

رئیسی آنچه را در غزه و علیه مردم مظلوم این منطقه می‌گذرد «نسل‌کشی» و «جنایت علیه بشریت» توصیف و بر ضرورت نقش‌آفرینی جهان اسلام برای خاتمه این حملات، رفع محاصره غزه و دسترسی مردم این منطقه به اقلام و مایحتاج اساسی تأکید کرد.

رئیس‌جمهور تلاش برای بازگشایی گذرگاه‌ها جهت ارسال کمک‌های مردمی و بشردوستانه به غزه را بسیار با اهمیت دانست و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت و همکاری با ترکیه و سایر کشور‌های اسلامی در این زمینه و به منظور پایان دادن به این تراژدی انسانی و ضدبشری تاکید کرد.

رئیسی در ادامه ضمن هشدار نسبت به توسعه دامنه تحولات به دیگر نقاط منطقه در صورت عدم توقف حملات جنایتکارانه صهیونیست‌ها در غزه تصریح کرد‌: رژیم صهیونیستی بار دیگر ثابت کرد که رژیمی نژادپرست و ضدبشر است که برای رسیدن به اهداف خود از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کند.

اردوغان نیز با ابراز تاسف و نگرانی از تحولات غزه و بمباران بی‌امان مناطق مسکونی و غیرنظامیان ساکن این منطقه که تاکنون منجر به جان باختن بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر و مجروحیت بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تن دیگر شده است، اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت‌: آنچه امروز در غزه می‌گذرد همه مسلمانان جهان را داغدار کرده است و ما برای کمک‌رسانی به مردم غزه در تلاش هستیم و به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه اقداماتی همچون حضور ناو آمریکایی در منطقه و بمباران فرودگاه‌های حلب و دمشق را موجب توسعه درگیری به دیگر نقاط منطقه دانست و ضمن محکومیت این اقدامات، ایجاد آتش‌بس، توقف حملات و برداشته شدن محاصره از غزه را سه اولویت مهم و اساسی برای کنترل شرایط در این برهه حساس منطقه دانست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت فرهیختگان، تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۸۶۲۸۵، farhikhtegandaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین