پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۳۵۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
منابع خبری روسیه گزارش دادند که این کشور قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشنهاد داده است که در چارچوب آن، آتش‌بس فوری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین برقرار شود.

شعارسال: روسیه در این قطعنامه، خواهان برقراری این آتش‌بس به صورت طولانی‌مدت و احترام همه طرف‌ها به آن شده است.

قطعنامه پیشنهادی روسیه برای آتش‌بس فوری در فلسطین

در این قطعنامه پیشنهادی روسیه آمده است: تضمین راه حل درازمدت برای مناقشه اسرائیل و فلسطین تنها از راه‌های مسالمت آمیز امکان پذیر است.

بر اساس پیش‌نویس این قطعنامه پیشنهادی روسیه، شورای امنیت سازمان ملل متحد به شدت تمام خشونت‌ها و خصومت‌هایی که علیه غیرنظامیان انجام می‌شود را محکوم می‌کند.

در این قطعنامه پیشنهادی ضمن آنکه آزادی فوری افراد به اسارت گرفته شده درخواست شده است، بر ارائه و توزیع بلامانع کمک‌های بشردوستانه از جمله غذا، سوخت و درمان پزشکی و همچنین ایجاد شرایط برای تخلیه امن غیرنظامیان نیازمند تأکید شده است.

بنا بر این گزارش، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد پس از نشست پشت در‌های بسته شورای امنیت سازمان ملل درباره تشدید درگیری بین اسرائیل و فلسطین به خبرنگاران گفت: منطقه خاورمیانه در آستانه یک جنگ تمام عیار و یک فاجعه انسانی بی سابقه است.

واسیلی نبنزیا مسئولیت این جنگ را تا حد زیادی بر عهده ایالات متحده آمریکا دانست و گفت: شعله‌ور شدن خشونت‌ها در منطقه به دنبال نقض سیستماتیک تصمیم‌های شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی این سازمان بوده است و در این زمینه می‌توان به توسعه غیرقانونی شهرک‌سازی‌ها (در سرزمین‌های اشغالی) اشاره کرد، اقدام (اسرائیل) که توسط اکثریت قریب به اتفاق کشور‌ها محکوم می‌شود.

نیرو‌های مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی‌نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیرو‌های مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدر‌های حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

وزارت بهداشت فلسطین روز جمعه در آخرین گزارش خود از شهادت یکهزار و ۹۰۰ غیرنظامی از جمله ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن در بمباران‌های رژیم صهیونیستی خبرداد.

براساس این گزارش، هفت هزار و ۶۹۶ نفر نیز تاکنون در بمباران‌های رژیم صهیوینستی زخمی شده اند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که از زمان آغاز حملات تاکنون ۱۵ عضو کادر پزشکی به شهادت رسیده و ۲۳ آمبولانس نیز هدف قرار گرفته و از خدمت خارج شده است.

با از دست رفتن امکانات و توان درمانی و دارویی و پرشدن همه تخت‌های بیمارستانی، ناقوس خطر در بخش بهداشت و درمان به صدا درآمده است.

بمباران بیمارستان کودکان غزه با بمب‌های حاوی فسفر سفید از جدیدترین جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه بود که منجر به تخلیه این بیمارستان شد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 22مهر1402، کدخبر: 85257387، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین