پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۵۹۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۲
«منصور براتی»، پژوهشگر حوزه رژیم صهیونیستی در ویدئویی تحلیلی، به بررسی پیامدهای افشای فایل صوتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست 5 ماه قبل حزب لیکود پرداخته است.نتانیاهو، در این جلسه مدعی می شود که دو نبرد شمشیر قدس و انتقام آزادگان تمامی ظرفیت های نظامی حماس و جهاد اسلامی فلسطین را در برابر این رژیم از بین برده و آنها دیگر هرگز علیه منافع اسرائیل دست به اقدام نظامی نخواهند زد.

شعارسال: منصور براتی، پژوهشگر حوزه رژیم اسرائیل در ویدئویی تحلیلی، به بررسی پیامد‌های افشای فایل صوتی بنیامین نتانیاهو در نشست ۵ ماه قبل حزب لیکود پرداخته است. نتانیاهو، در این جلسه مدعی می‌شود که دو نبرد شمشیر قدس و انتقام آزادگان تمامی ظرفیت‌های نظامی حماس و جهاد اسلامی فلسطین را در برابر این رژیم از بین برده و آن‌ها دیگر هرگز علیه منافع اسرائیل دست به اقدام نظامی نخواهند زد.

اشتباه نتانیاهو در خصوص دو نبرد شمشیر قدس و انتقام آزادگان؛ عامل غافلگیری اسرائیل در طوفان الاقصی

انتشار این فایل صوتی ضمن گسترش نارضایتی‌های اجتماعی نسبت به عملکرد امنیتی کابینه نتانیاهو، وی را در جایگاه متهم ردیف اول شکست اطلاعاتی اسرائیل در روز‌های نخست عملیات طوفان الاقصی معرفی می‌نماید.

برخی تحلیلگران معتقدند این افشاگری نشان می‌دهد نتانیاهو به ماه‌های پایانی عمر خود رسیده است.

تعداد بازدید : 3

همزمان با جنگ به نظر می‌رسد برخی شخصیت‌های نزدیک به نتانیاهو درصدند او را از مسئولیت مبرا سازند و شکست را بر دوش دیگر مقامات بیندازند.

این درحالیست که تاکنون دست کم چهار مقام ارشد اسرائیلی به غافلگیری این رژیم اعتراف کرده و حاضر به پذیرش سهم خود در این شکست کم سابقه شده اند. هرتسی هالوی، فرمانده ارتش، بتصلائل اسموطریچ، وزیر دارایی، رونن بار، رئیس شین بت و آهارون هالیوا، رئیس اطلاعات ارتش تا کنون به این شکست اذعان کرده اند.

با این وجود نتانیاهو هنوز از پذیرش مسئولیت خود طفره می‌رود وقصد دارد معترضان و سران ارتش را مقصر جلوه دهد.

تحلیل اشتباه نتانیاهو مبنی بر اینکه ظرفیت نظامی حماس و جهاد اسلامی در جنگ‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ از میان رفته زمینه را برای غافلگیری اسرائیل و تحمل تلفات سنگین مهیا کرده است.

برخی تحلیل گران سرنوشت نتانیاهو را با موشه دایان، وزیر جنگ پیشین این رژیم مقایسه می‌کنند که در جنگ شش روزه ۱۹۶۷ عامل پیروزی خیره کننده این رژیم بود، ولی تحلیل نادرست او از شرایط در برهه قبل از جنگ یوم کیپور ۱۹۷۳ همه اعتبار او را از میان برد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 6آبان1402، کدخبر: 2979575، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین