پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۷۲۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰
مسائلی که در سرزمین‌های اشغالی و در فلسطین رخ داده است، از ۷ اکتبر شروع نشده است و «باید برای جواب‌های درست به تاریخ رجوع کنیم.» اسرائیل دوست دارد تا به جهان بقبولاند که تاریخ پیش از ۷ اکتبر را نادیده بگیرد و نقطه صفر نزاع را روی ۷ اکتبر تنظیم کند نه در پیشینه هفتاد و چند سال پیش چون تنها در این صورت برایش راه خلاصی بوجود می‌آید؛ یعنی با طرح این سوال که آغازگر ۷ اکتبر که بود.

شعارسال: در برنامه تلویزیونی «رو در رو» در شبکه «ب. اف. ام. تی. وی» فرانسه، دوویلپن می‌گوید «غرب با پیدا کردن جواب‌های نادرست، در حال کشتن آینده است.»

تحلیل منابع مختلف در خصوص تاریخ درگیری اسرائیل و فلسطین، ۷ اکتبر یا درگیری ۷۰ ساله؟

وی توضیح می‌دهد، مسائلی که در سرزمین‌های اشغالی و در فلسطین رخ داده است، از ۷ اکتبر شروع نشده است و «باید برای جواب‌های درست به تاریخ رجوع کنیم.»

نخست وزیر سابق فرانسه می‌گوید: آرمان فلسطین برای مردمان عرب، مادر همه نبردهاست.

در این برنامه مجری سعی می‌کند دنبال مقصر بگردد و مباحث را به ۷ اکتبر برساند و حماس را به جلو بیاندازد، ولی نخست وزیر سابق فرانسه یاد آوری می‌کند که «یک دیپلمات است و مقصر را مورخین و فلاسفه بررسی خواهند کرد.»

به گفته وی «نه آمریکا و نه روسیه حرفشان در خاورمیانه دیگر اعتباری ندارد. غرب دیگر موقعیت برتر را ندارد و برای راه حل باید با همه کشور‌ها کار کند. روابط با کشور‌های جهان باید حفظ شود.»

این دیپلمات فرانسوی توضیح می‌دهد که «غرب در مسئله فلسطین از سکوت چند سال گذشته کشور‌های عرب برداشت اشتباه کرد، در حالی که مردم مسلمان در سراسر جهان برایشان آرمان فلسطین بسیار مهم است.»

دوویلپن ادامه می‌دهد: اسرائیل در این سال‌ها قصد داشت بین فلسطینیان تفرقه و جدایی بیاندازد تا آرمان فلسطین فراموش شود، ولی مسئله فلسطین حذف نشدنی است و باید از دور باطل انتقام بیرون آییم.

مسئله ایران و اسرائیل از ۷ اکتبر شروع نشده

اتفاقا رژیم دوست دارد تا به جهان بقبولاند که تاریخ پیش از ۷ اکتبر را نادیده بگیرد و نقطه صفر نزاع را روی ۷ اکتبر تنظیم کند نه در پیشینه هفتاد و چند سال پیش.

چون تنها در این صورت برایش راه خلاصی بوجود می‌آید؛ یعنی با طرح این سوال که آغازگر ۷ اکتبر که بود این همان فریبی است که جماعت روشن‌فکر دانشگاهی ما هم دچارش شده و مسائل را از این زاویه نگاه می‌کند.

اینجا سجاد صفار هرندی توضیح می‌دهد که اساسا مساله دنیا با رژیم اکنون‌ نیست.

تعداد بازدید : 2

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 6آبان1402، کدخبر: 1402080604323، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین