پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۳۰۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹
سخنگوی گردان القسام بیان نموده است که موشک "طوفان" را تاکنون استفاده نکرده‌ایم و اگر بمباران غیرنظامیان متوقف نشود، برای اولین بار از آن استفاده خواهیم کرد. برخی از تحلیل گران این موشک را شبیه موشک قیام ارزیابی کرده اند.

شعارسال: گردان‌های قسام از موشک جدید خود به اسم «طوفان» رونمایی و اعلام کرد که تا این لحظه این موشک بکار گرفته نشده و در صورتی که بمباران غیرنظامیان در غزه ادامه داشته باشد، برای اولین بار از این موشک برای بمباران مناطق صهیونیست‌نشین استفاده خواهد شد.

آیا موشک طوفان قسام ، میدان نیروی تقابلی حماس با اسرائیل در غزه را باز سازماندهی می کند؟

موشک با کلاهک چهاربخشی و بدنه بدون باله، شبیه موشک‌های قیام ایرانی است. برخی از منابع بیان می‌دارند که فناوری ساخت این نوع موشک، سال‌های پیش در اختیار حماس و حزب الله قرار گرفته است. چنانچه موشک طوفان قسام شبیه موشک قیام باشد. باید به خصوصیات زیر اشاره داشت.
برد موشک بالستیک زمین به زمین قیام حدود ۱۰۰۰ کیلومتر و خطای اصابت آن زیر ۵۰ متر بوده و نمونه اولیه موشک قیام به‌عنوان اولین موشک بدون بالک ایرانی با سوخت مایع، در سال ۱۳۸۹ و با برد ۸۰۰ کیلومتر رونمایی شد. قطر موشک قیام ۸۸۰ میلی‌متر و طول این موشک ۱۱ متر و ۸۴۶ سانتی‌متر است، علاوه بر این، مدت زمان آماده‌سازی موشک قیام ۲۰ دقیقه و وزن نهایی این موشک نیز ۷۰۲۹ کیلوگرم است.

آیا موشک طوفان قسام ، میدان نیروی تقابلی حماس با اسرائیل در غزه را باز سازماندهی می کند؟

پایگاه تحلیلی خبری شعارسال/ برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین