پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۵۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کار آزادی فلسطین با فانتزی بازی های این چنینی میسر نمی شود... یکی می مرد ز درد بینوایی یکی می گفت خانم زردک می خواهی؟!

شعارسال: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در یک فراخوان با اعلام این که فروپاشی رژیم صهیونیستی نزدیک است و از حالا باید به فکر برنامه توسعه فلسطین بود نوشته است که این مرکز "تهیه و تدوین برنامه پنج ساله اول توسعه فلسطین آزاد" را در دستور کار خود در سال جاری قرار داده و با "راه‌اندازی دبیرخانه علمی تدوین این برنامه"، آمادگی دارد برنامه‌ها و طرح‌های پیشنهادی سایر مراکز تحقیقاتی را در پنج محور برنامه‌های اقتصادی، اقدامات زیربنایی و زیرساختی، اولویت‌های سیاسی داخلی و بین‌المللی، برنامه‌ر‌یزی اجتماعی و سیاست‌های فرهنگی دریافت کند.

سه نکته درباره فانتزی های مرکز پژوهش های مجلس : راه اندازی دبیرخانه تدوین برنامه اول پنج ساله توسعه فلسطین!

اولاً که به استحضار مخاطبان گرامی می‌رساند آنچه خواندید طنز نیست و واقعاً مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی کشورمان دبیرخانه‌ای تشکیل داده برای تدوین برنامه پنجساله اول توسعه فلسطین و احتمالاً عده‌ای هم در آن مشغول کار هستند یا خواهند شد! شاید هم در آینده همایشی سمیناری چیزی هم در سطح بین المللی راه بیندازند.

ثانیاً با امید به این که روزی فلسطین عزیز از چنگ قوم الظالمین رها شود، تصریح می‌کنیم که کار آزادی فلسطین با فانتزی بازی‌های این چنینی میسر نمی‌شود. همین الان که این مطلب را می‌خوانید، طبق اعلام مقامات فلسطینی بیش از ۱۰۰۰ نفر از مردم غزه زیر آوار هستند و آنان هم که زیر آوار نیستند حتی آب کافی برای خوردن ندارند، آن وقت آقایان در تهران نشسته اند و پوستر طراحی کرده اند که بیایید برای برنامه پنج ساله اول توسعه فلسطین طرح بدهید!
یکی می‌مرد ز درد بینوایی یکی می‌گفت خانم زردک می‌خواهی؟!

آزادی فلسطین با این ادا و اصول‌های بی مزه رخ نمی‌دهد. باید از یک سو، فلسطینیان را برای مبارزه با غاصبان سرزمین شان تقویت کرد که ایران در این زمینه سرآمد کشورر‌های اسلامی است و تاکید بر این تقویت از آن روست که اسرائیلی‌ها نشان داده اند جز زبان زور چیزی نمی‌فهمند.

از سوی دیگر نیز باید دیپلماسی حرفه‌ای و عمومی را در جهان تقویت کرد و به ویژه افکار عمومی را نسبت به واقعیت‌های مساله فلسطین آگاه‌تر کرد. این اتفاقی است که به برکت گسترش شبکه‌های اجتماعی در یک دهه اخیر بهتر از قبل رخ داده است. اگر تا قبل از این، تنها شبکه‌های معدود ماهواره‌ای و تلویزیونی و چند خبرگزاری و روزنامه معروف جهان، قدرت برتر عرصه تفکر سازی بودند، اینک، هر موبایل و لپ تاپ به رسانه‌ای فراگیر در دستان مردمان جهان است. هم از این روست که امروزه، بسیاری از مردم جهان از کره و ژاپن گرفته تا اروپا و آمریکا، دید وسیع‌تر و صحیح تری نسبت به فلسطین و نحوه شکل گیری اسراییل و وقایع اتفاقیه سرزمین‌های اشغالی دارند.

راه اندازی دبیرخانه تدوین برنامه اول پنج ساله توسعه فلسطین!

چند روز پیش یک فعال جوان شبکه‌های اجتماعی در کره جنوبی ماجرای درگیری‌های فلسطین را این گونه به زبان ساده برای مخاطبانش توضیح می‌داد که فرض کنید چند دزد وارد خانه تان شده اند و شما را در یکی از اتاق‌ها حبس کرده و صاحب خانه شده اند. اگر شما بتوانید از اتاق بیرون بیایید و به دزد‌ها حمله کنید، دارید از خانه تان دفاع می‌کنید و تروریست نیستید. آن‌ها هم نمی‌توانند بگویند، چون ما مدت هاست در این خانه هستیم، دیگر نسبت به آن حق مالکیت پیدا کرده ایم.

امکان نداشت چنین محتوایی آن هم به زبان کره‌ای تا قبل از گسترش شبکه‌های اجتماعی که یکی از ابزار‌های دیپلماسی عمومی است، تولید و منتشر شود، ولی اینک این زمینه مهیاست.

بنابر این در کنار تقویت توان دفاعی فلسطینیان که وظیفه همه کشور‌های اسلامی و عربی است، کمترین کار ممکن تولید محتوا‌های آگاهی بخش به زبان‌های مختلف برای مردم جهان است تا با فشار بر دولت‌های خود، مانع از گسترش آدمکشی‌های بی وقفه حنایتکاران اسرائیلی شوند. این که کار‌هایی بدان اهمیت را واگذاریم و به طنز گونه‌هایی مانند نوشتن برنامه پنج ساله توسعه فلسطین در وسط جنگ غزه بپردازیم، بیش از هر چیزی لوس بازی است و لوث کردن قضیه فلسطین.

وانگهی انشاء الله بعد از آزادی فلسطین، خود مردم این کشور بهتر از بقیه و قطعا بسیار بهتر از مسوولان محترم مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بلدند که برای خودشان برنامه توسعه بنویسند؛ بنابراین بهتر است آقایان به جای صرف هزینه‌های بیهوده برای این شوآف‌های بی فایده، به کار‌های مهم تری که برایش حقوق می‌گیرند، بپردازند.

ثالثاً کسی می‌تواند دم از برنامه نویسی بزند که برنامه‌های پنجساله کشور خودش که اینک به نوبت هفتم رسیده، به درستی اجرا شده باشد. آقایان بهتر است به جای آن که به فکر برنامه پنج ساله اول فلسطین باشند بیایند و توضیح دهند ۶ برنامه توسعه گذشته که در ۳۰ سال اخیر اجرا شد، چقدر کارامد بوده است و مثلا تولید ناحالص ملی و سرانه درآمد و رشد اقتصادی ایران را به چه اعدادی رسانده است؟ انشاء الله اگر دیدید همه چیز بر وفق مراد بوده، یک زمانی را هم بگذارند برای برنامه نویسی برای فلسطین که انشاء الله تا آن زمان آزاد شده است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصرایران، تاریخ انتشار: 6آبان1402، کدخبر: 913315، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین