پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۲۳۸
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵
حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سراسر جهان، در مراسم حج امسال شرکت کردند و تعداد تلفات مراسم حج امسال که در گرمای شدید تابستان عربستان سعودی برگزار شد، از هزار نفر گذشت و آمار کلی جان‌باختگان حج از سوی وزارت بهداشت عربستان تا کنون ۱۳۰۱ اعلام شده است.تاکنون ۱۹ نفر از زائران ایرانی در عربستان جان خود را از دست داده‌اند. ۲۶ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌ احمر ایران در مکه و ۲۴ زائر نیز در بیمارستان سعودی بستری هستند.

شعار سال : سیدعلی مرعشی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اعلام کرد شمار جان‌باختگان ایرانی حج امسال به ۱۹ نفر رسیده( نیمی از انها بدلیل گرمازدگی فوت کرده اند-  حداقل سن فوتی‌های ایرانی ۵۱ سال و حداکثر سن هم ۸۷ سال است)  و آمار کلی جان‌باختگان حج از سوی وزارت بهداشت عربستان(فهد الجلاجل ـ وزیر بهداشت عربستان) تاکنون ۱۳۰۱ اعلام شده است. شمار زائران مسلمان از کشورهای مختلف که در حج امسال شرکت داشتند، از سوی عربستان بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اعلام گردیده و بنابر اعلام وزارت بهداشت عربستان، مصر با حدود ۷۰۰ نفر، اندونزی با ۲۰۰ نفر، هند با ۹۸ نفر و کشورهای کم‌جمعیتی نظیر تونس با ۴۷ نفر بیشترین میزان تلفات را در حج امسال داشتند.

بنا بر اطلاعات ارایه شده از دولت صعودی، بخش اعظم درگذشتگان، از حجاجی هستند که بشکل غیر رسمی اقدام به انجام مراسم حج کرده اند. حجاج غیر رسمی به دلیل ثبت نام نکردن و نداشتن مجوز رسمی حج، نمی‌توانند به امکانات دارای تهویه مطبوع که به حجاج اجازه می‌دهد خنک شوند، دسترسی پیدا کنند.

اعلام آخرین آمار فوتی‌های حج ۱۴۰۳ + فوت ۱۹ حاجی ایرانی

امسال ۸۷ هزار و ۶۵۰ زائر ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع راهی عربستان شدند که پس از انجام مناسک، روند بازگشت آنها از روز جمعه (اول تیرماه) آغاز شده است. در حال حاضر، ۲۶ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌ احمر ایران در مکه و ۲۴ زائر نیز در بیمارستان سعودی بستری هستند. گرمای هوا، کهولت سن و بیماری‌های زمینه ای از مهمترین عوامل این وضعیت به شمار می‌رود.

اعلام آخرین آمار فوتی‌های حج ۱۴۰۳ + فوت ۱۹ حاجی ایرانی

مرعشی در ادامه با اشاره به بازگشت سه گروه از بیماران به کشور، گفت: تاکنون ۳۵ نفر از حجاج بیمار به کشور بازگردانده شده‌اند و ۵۰ نفر دیگر که شرایط بهتری دارند، در مراکز درمانی مرکز پزشکی هلال احمر یا بیمارستان سعودی بستری هستند. به ازاء هر ۶۰۰ زائر ایرانی در عربستان، یک پزشک انتخاب شده است تا خدمات بهداشتی و درمانی به آنها ارائه دهند و همین امر، در کاهش تلفات حجاج ایرانی نسبت به سایر کشورها و درمان سریع‌تر آنها تأثیر بسیاری داشته است.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین