پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۳
غلامرضا رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به نامشخص بودن زمان صدور مجوز ورود هواپیما‌های ایران به عربستان، سازمان حج و زیارت تصمیم گرفت وجوه واریزی همه ثبت نام کنندگان را به حساب شان بازگرداند. از روز شنبه ۲۸ بهمن ماه، عودت وجوه همه عمره گزاران که شامل حدود ۳۰ هزار نفر می‌شود آغاز خواهد شد و این امر طی سه الی چهار روز کاری به اتمام می‌رسد. قربانعلی سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: مساله حج عمره فراتر از ساختار هوانوردی کشور است و زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی کشور، همین الان نیز آمادگی کامل برای انجام پرواز‌های حج عمره و پذیرش زائران را دارند.

شعارسال: غلامرضا رضایی درباره آخرین وضعیت اعزام زائران عمره به سرزمین وحی اظهار کرد: صدور مجوز ورود هواپیما‌های ایران ایر به عربستان با تأخیر مواجه شد و هنوز هم مشخص نیست که این مجوز چه زمانی صادر می‌شود بنابراین باتوجه به طولانی شدن این روند و برای‌اینکه بیش‌از این شرمنده متقاضیان نباشیم و ارزش پول آن‌ها کاهش پیدا نکند سازمان حج و زیارت تصمیم گرفت وجوه واریزی آن‌ها را به حسابشان بازگرداند.

لغو رسمی عمره ۱۴۰۲ و عودت وجوه همه ثبت‌نام کنندگان عمره از ۲۸ بهمن + توضیحات ایران ایر

وی افزود: به‌محض این‌که طرف سعودی مجوز ورود هواپیما‌های ایران را صادر کند، روند ثبت‌نام عمره گزاران و تعیین کاروان آن‌ها مجدداً آغاز خواهد شد؛ طبیعتاً افرادی که ثبت‌نام کرده بودند در اولویت اعزام خواهند بود.

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران: لغو پرواز‌های حج عمره، ارتباطی با صنعت هوانوردی ندارد

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: مساله حج عمره فراتر از ساختار هوانوردی کشور است و زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی کشور، همین الان نیز آمادگی کامل برای انجام پرواز‌های حج عمره و پذیرش زائران را دارند.

حسام قربانعلی در جمع خبرنگاران با اشاره خبر منتشر شده در خصوص لغو پرواز‌های عمره مفرده اظهار کرد: زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی کشور همین الان نیز آمادگی کامل برای انجام پرواز‌های حج عمره و پذیرش زائران را دارند.

وی افزود: ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" آمادگی کامل برای انجام پرواز‌های ویژه حج عمره را دارد. زیرا طبق برنامه‌ریزی قرار بود از پرواز‌های منطقه‌ای هواپیما‌های پهن‌پیکر هما اجتناب شود و آن‌ها صرفاً برای برقراری پرواز‌های حج عمره اختصاص یابند.

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تا روز شروع عملیات پرواز‌های حج عمره هیچ‌گونه مشکلی از جانب "هما" و ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) وجود نداشت، تصریح کرد: مشکل در سطح دیگری بود که هیچ ارتباطی با ساختار هوانوردی، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران چه از نظر نوع و سال ساخت هواپیما نداشت. به طوری که همین هواپیما‌ها در حال انجام پرواز به اروپا و سایر نقاط جهان هستند.

قربانعلی تاکید کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تمام هماهنگی‌های لازم را برای انجام پرواز‌های عمره انجام داده است و عدم صدور مجوز، ارتباطی با ایران‌ایر ندارد و مربوط به عدم صدور مجوز انجام حج عمره از سوی دولت عربستان است؛ لذا باید به این مسئله توجه شود، زمانی عربستان مجوز پرواز‌های حج را صادر می‌کند که قبل از آن سازمان حج و زیارت تمام هماهنگی‌های لازم برای انجام این فریضه الهی را انجام داده باشد.

وی تصریح کرد: در واقع مجوز پرواز‌های حج مرحله آخر است که در صورت قطعی بودن هماهنگی‌ها توسط سازمان حج و زیارت با عربستان سعودی صادر می‌شود.

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: مساله حج عمره فراتر از دستگاه‌ها و صنعت هوانوردی است و این حوزه مورد کم مهری قرار گرفته است.

وعده عربستان درباره رفع مشکلات حج عمره در رایزنی تلفنی وزیر خارجه عربستان با وزیر خارجه ایران:

لازم به توضیح است که در مذاکرات تلفنی دو روز پیش «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان، با توجه به تفاهمات حاصل شده در سفر هیات پارلمانی عربستان سعودی به ایران و سفر هیات وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران به عربستان و همچنین دیدار رئیس سازمان حج و زیارت ایران با وزیر حج عربستان در موضوع اعزام ایرانیان به حج عمره، در خصوص تاخیر بوجود آمده در این موضوع و چگونگی حل آن، بحث و بررسی صورت پذیرفته بود.

وزیر خارجه عربستان سعودی در خصوص مشکل پرواز عمره‌گزاران ایرانی، به همتای ایرانی خود اطمینان داد این موضوع صرفا مسئله‌ای فنی است که به‌زودی حل خواهد شد تا عمره‌گزاران ایرانی بتوانند برای اعمال حج عمره به سرزمین وحی مشرف شوند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین