پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
در حالیکه برخی از متقاضیان مسکن مهر صبح امروز مقابل ساختمان مرکزی بانک مرکزی تجمع کرده و خواستار افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر شدند برخی از متقاضیان این افزایش سقف را قبول ندارند و خواستار تحویل هر چه سریعتر واحدها و رفع نواقص و کمبودها در کنار اصلاح قیمت ها هستند.
شعارسال: صبح امروز در حالیکه بالغ بر 200 نفر از متقاضیان مسکن مهر پردیس مقابل ساختمان بانک مرکزی تجمع کرده و خواستار افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از 30 میلیون به 40 میلیون تومان شدند برخی از متقاضیان مسکن مهر با اعتراض به این تجمع و نپذیرفتن این خواسته اعلام می کنند که ما به هیچ وجه زیر بار افزایش قیمت نمی رویم که بخواهیم درخواست افزایش سقف تسهیلات را هم داشته باشیم و اعتراض ما متقاضیان به مجموع آورده نقدی است.

بنابراین گزارش، این اتفاق در حالی رخ داد که نزدیک به سه ماه پیش و تنها چند روز پس از اعلام سهم آورده نقدی مردم برای تکمیل پروژه ها بیش از 500 نفر از متقاضیان مسکن مهر پردیس مقابل ساختمان وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند و بیانیه 4 مهر را خواندند.

بیانیه ای که باعث عقب نشینی مدیران و معاونین وزارت راه و شهرسازی از موضع خود و کاهش 7 تا 14 میلیونی آورده نقدی مردم شد. اما این پایان کار نبود و دوم آبان بار دیگر متقاضیان در اعتراض به عمل نشدن به وعده ها تجمع دیگری را در مقابل این ساختمان برگزار کردند و این بار هم قیمت ها شکسته شد.

اما چیزی که مشخص شد این که متقاضیان نمی توانند از پس افزایش سهم آورده نقدی برآمده و با غافلگیر کردن رئیس کل بانک مرکزی در نمایشگاه مطبوعات، پیگیر حمایت بانک مرکزی از طرح مسکن مهر شدند. موضوعی که موجب شد طرح افزایش سقف وام از 30 به 40 و حرف سود دوران مشارکت کلید بخورد.

در همین راستا نامه هایی توسط متقاضیان تهیه شد و با امضای آنها با محوریت حذف سود دوران مشارکت به دفتر رئیس کل بانک مرکزی رسید و قرار شد 23 آذر ماه جلسه ای با حضور مسئولان در ساختمان بانک مرکزی تشکیل و در این خصوص تصمیم گیری شود.

موضوعی که همچنان مطرح است، اعتراض متقاضیان به مجموع آورده نقدی و وام مسکن مهر است. به طوری که در صورت عادلانه نبودن قیمت ها، فارغ از سهم وام و آورده نقدی از مجموع قیمت ساخت واحد، همچنان در حق متقاضیان اجحاف شده است.

شنیده ها حاکی از آنست که متقاضیان در صدد برنامه ریزی برای تجمع مقابل دیوان عدالت اداری در هفته اول دی ماه برای کاهش 11 میلیونی هزینه خدمات زیربنایی و روبنایی از قیمت تمام شده ساخت واحدها هستند.

با اندکی تخلیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 22 آذر 1395، کد مطلب: 13950922000926، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین