پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۴۰۸۵۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
یک دانش آموز پرندی می گوید: سال گذشته خواهرم و بسیاری از دوستانش به دلیل نبود سیستم گرمایشی در مدرسه مریض شدند و امسال هم مدرسه ما سیستم گرمایشی ندارد و ترس از مریض شدن برای من و دوستانم وجود دارد.

شعار سال:


زمستان سال گذشته چند هفته ای دانش آموزان ۹ مدرسه در پرند با پتو به سر کلاس درس می رفتند. مشکلی که صدای سرما خورده دانش آموزان و والدین آنها را درآورد و نهایتا هم با پاس کاری چند هفته ای مسوولین شهرستانی و استانی این مشکل حل شد.

تابستان امسال نیز شرکت عمران پرند ۹ باب مدرسه درسایت مسکن مهر ساخت و تحویل آموزش و پرورش داد. (مدرسه ۱۲ کلاسه شهید بهنام محمدی در فاز ۵، مدرسه ۱۲ کلاسه پروین اعتصامی در فاز۵ ، مدرسه ۱۰ کلاسه شهید مجید شهریاری در فاز ۵، مدرسه ۲۰ کلاسه فردوسی در فاز ۵، مدرسه ۲۰ کلاسه سردارشهید همدانی در فاز ۳، مدرسه ۱۲کلاسه ایرانشهر در فاز ۴، مدرسه ۱۵کلاسه حکیم نظامی در فاز ۶، مدرسه ۱۵کلاسه باقرالعلوم(ع) در فاز ۶ و مدرسه ۱۲ کلاسه امام جعفر صادق(ع) در فاز ۴) مدارسی هستند که در سال تحصیلی جدید پذیرای دانش آموزان پرندی هستند.

این مدارس در حالی تحویل سازمان نوسازی مدارس استان شده است که فاقد گاز هستند. از این رو با توجه به فصل سرما و تجربه تلخ سال گذشته با دوستان رسانه ای مستقر در پرند تصمیم گرفتیم به صورت سرزده از این مدارس بازدید کرده و از وضعیت تحصیلی دانش آموزان گزارشی تهیه کنیم.

اولین نکته ای که در این بازدید میدانی توجهمان را به خود جلب کرد خیابان های خاکی و مسیر دسترسی سخت برای رسیدن دانش آموزان به این مدارس بود.

اگرچه تلاش کردیدم وارد مدارس شده و با دانش آموزان و معلمان این مدارس هم صحبت شویم اما با مخالفت مدیران مدارس روبرو شدیم و موفق به ورود به داخل مدارس نشدیم.

     

منتظر ماندیم که مدارس تعطیل شوند و با دانش آموزان هم صحبت شویم. پس دو ساعت انتظار با تعدادی از دانش آموزان همکلام شدیدم.

در میان همهمه و شیطنت‌های دانش آموزان متوجه شدیم که مدارس علاوه بر نداشتن گاز مشکلات دیگری هم دارند.

دانش آموزی که خود را علی معرفی می کند میگوید، سال گذشته خواهرم در مدرسه به دلیل نداشتن سیستم گرمایشی یک هفته مریض شد. البته نه تنها خواهر من که بسیاری از دانش آموزان دیگر هم مریض شده بودند.

این دانش آموز می گوید: مدرسه ما هم هنوز گاز ندارند و بیم آن داریم که در فصل سرما باید با پتو به مدرسه بیاییم و ما هم مریض شویم.

دانش آموز دیگری که خود را حسین معرفی کرد: هم از نبود امکانات ورزشی مدارس گلایه کرد و گفت: ما حتی تیرک دروازه هم نداریم و به جای تیرک دروزاه از آجر استفاده می کنیم. (این داتش آموز به ما قول داد که تصاویری از انجام ورزش خود در مدرسه برایمان بفرستد که وعده خود هم عمل کرد.

در این بین اما گلایه ها و پیامهای والدین دانش آموزان از مسیرهای خاکی مدارس که بارها برای خبرنگاران ما ارسال شده است جای تامل دارد.

سوزاندن زباله در پشت دیوار برخی از مدارس نیز برای ما سوال برانگیز بود که مسوولان مربوط حاضر به پاسخگویی در این خصوص نشدند.

سعید بیات فرماندار رباط کریم در این خصوص در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه اجازه نمی دهیم که مشکلات گذشته پیش آید، گفت: در جلسه هفته آینده شورای مسکن استان که با محوریت پرند برگزار خواهد شد در خصوص مشکلات مدارس جدید پرند هم تصمیمات لازم اتخاذ و مجوز های لازم اخذ می شود.

وی افزود: شرکت عمران هم متعهد شده است که هزینه انشعابات این مدارس را پرداخت کنند.

فرماندار رباط کریم ادامه داد: در این جلسه مشکلات متعدد پرند بررسی و انشالله تصمیمات لازم برای رفع این مشکلات گرفته خواهد شد.

طاهری: رفع مشکلات مدارس نوساز در اولویت کاری شرکت عمران پرند

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند در این خصوص گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و بارندگی، معاونت خدمات شهری شرکت عمران پرند برای تسهیل در رفت و آمد دانش آموزان اقدام به بازسازی محوطه ورودی مدرسه کرده است.

وی افزود: رایزنی های لازم برای گازرسانی به مدارس انجام شده و به زودی شاهد گاز رسانی به مدارس خواهیم بود.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی پرند پرس، تاریخ انتشار ۲۹ مهر ۱۳۹۵، کد مطلب: 5887 : www.parandpress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین