پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
پیروزی ارتش سوریه در حلب به هیچ وجه به مذاق حامیان تروریست های تکفیری خوش نیامده و به همین دلیل جلسه فوق العاده اخیر شورای امنیت به صحنه جنگ لفظی نمایندگان روسیه و آمریکا تبدیل شد.

شعار سال:


تلاش حامیان منطقه ای و بین المللی تروریست های حاضر در سوریه برای نجات آنها از حلب همچنان ادامه دارد و در نشستی که در شورای امنیت در مورد حلب برگزار شد «سامانتا پاور» نماینده آمریکا، به شدت روسیه را به دلیل حمایت از دولت سوریه مورد انتقاد قرار داد.

ایتارتاس در گزارشی که صبح امروز منتشر کرده می نویسد: «ویتالی چورکین» نماینده روسیه در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت ویژه بررسی وضعیت حلب پس از آن که «سامانتا پاور» نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل مدعی ارتکاب نسل کشی در این شهر شد، خطاب به وی گفت: شما «مادر ترزا» نیستید، ولی نمایندگی کشوری با فهرستی از ارتکاب جنایت های ضدبشری را بر عهده دارید.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل افزود: در حال حاضر ارتش سوریه در حال تکمیل آزادسازی حلب از دست شورشیان به ویژه از دست جبهه النصره است. آن‌ها [تروریست‌ها] قبول نکردند که دست از این شهر بکشند و شماری از خانه‌ها را گلوله باران کردند و زنان و کودکان و سالمندان را کشتند و در بیشتر موارد نگذاشتند غیرنظامیان از محله‌های تحت کنترلشان خارج شوند. آن‌ها گاهی مواقع به غیر نظامیانی که در تلاش بودند فرار کنند تیراندازی کردند این چیزی است که گزارشهای متعدد از جمله گزارشهای صادره از سازمانهای بشردوستانه تایید می‌کند.

سامانتا پاور در نشست فوق العاده شورای امنیت ویژه بررسی اوضاع حلب که سه شنبه شب برگزار شد، ادعا کرد که مساله حلب در تاریخ جهان در ردیف رویدادهایی همچون نسل کشی سال ۱۹۹۴ در رواندا و کشتار «سربر نیتسا» در سال ۱۹۹۳ قرار می گیرد که جامعه جهانی در مورد آن مسئول است.

پس از سخنان این مقام آمریکایی، نمایندگان دائمی انگلیس و فرانسه نیز با تایید ادعاهای مطرح شده، اظهاراتی علیه سوریه و روسیه بیان کردند.

در پاسخ به این اظهارات، چورکین نماینده دائمی روسیه در پاسخ گفت که نیازی نیست به نقش این سه کشور غربی در پیدایش گروه تروریستی داعش بر اثر تهاجم به عراق در سال ۲۰۰۳ و نیز دخالت در بحران سوریه اشاره ای کنم.

وی خطاب به نمایندگان آمریکا، انگلیس و فرانسه حاضر در نشست شورای امنیت گفت: فهرست اقدامات کشورهای خود را بازبینی کنید و سپس از موضع اخلاقی یا سایر برتری ها سخن بگویید.

چورکین گفت: اما نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل سخنان خود را به گونه ای بیان کرد که گویا مادر ترزا است و این بسیار عجیب به نظر می رسد. شما از یاد نبرید نماینده چه کشوری هستید و فهرست اقدامات انجام گرفته را در یاد داشته باشید و پس از آن از موضع اخلاقی سخن بگویید. اما اینکه چه کسی و در چه مساله ای مقصر است، تاریخ و خداوند داوری و رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش ایتارتاس، بشار جعفری نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل نیز در پاسخ به ادعاهای نماینده آمریکا در نشست شورای امنیت خطاب به وی گفت: در ابتدا به مسائل خود رسیدگی کنید بعد در باره دیگران داوری کنید. ارتش سوریه دفاع از شهروندان را دنبال می کند و رویدادهای حلب نیز این را اثبات کرد.

وی با بیان اینکه دولت سوریه در جنایاتی که در این کشور صورت می گیرد، بی تقصیر است، اظهار کرد: آمریکا در جنگ ویتنام جنایات جنگی مرتکب شده و در طول تاریخ هم اقدام های غیراخلاقی همچون محاصره اقتصادی کوبا را انجام داده است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 24 آذر 1395، کد مطلب:3850181 : www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین