پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۳۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶
«ویتالی چورکین» نماینده روسیه در سازمان ملل که از سال 2006 در این سمت بوده، شب گذشته و یک روز مانده به 65 ساله شدنش، بر اثر بیماری در نیویورک درگذشت.
شعار سال: به دنبال درگذشت ناگهانی «ویتالی چورکین»، یک رسانه‌ روسی گزارشی درباره پاسخهای آتشین او به سخنان غربی‌ها و همچنین برخی کشورهای عربی علیه مسکو منتشر کرده است.

شب گذشته در رسانه ها یک خبر فوری منتشر شد و آن این بود: «ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نیویورک درگذشت.

وزارت خارجه روسیه هم دقایقی بعد از انتشار این خبر، درگذشت ویتالی چورکین را تایید کرد.

راشا تودی در تمجید نماینده متوفای روسیه در سازمان ملل گزارشی منتشر کرده؛ گزارشی که در آن به اظهاراتش در پاسخ به سخنان غربیها علیه مسکو اشاره شده است.

29 آگوست 2008 نماینده آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی تند اقدام مسکو در «تجاوز به گرجستان» در سال 2008(در اوستیای جنوبی و آبخازیا) را محکوم کرد.

چورکین در بخشی از جوابش به «زلمای خلیل زاد» گفت: «من می‌خواهم از نماینده محترم آمریکا سوال کنم آیا شما هیچ سلاح کشتارجمعی در عراق پیدا کردید و یا اینکه هنوز هم در حال جستجو برای پیدا کردن آن هستید؟»

سوم فوریه امسال بود که در شورای امنیت، نماینده انگلیس در سازمان ملل در اظهاراتی اقدامات روسیه در شرق اوکراین و الحاق کریمه به خودش را محکوم کرد.

نماینده روسیه به او اینطور جواب داد: «شما جزایر مالویناس را برگردانید. جبل الطارق را برگردانید و بعدش شاید هوشیاری تان بیشتر شود و بتوانید درباره موضوعات دیگر صحبت کنید».

13 دسامبر 2016، نماینده آمریکا در سازمان ملل در سخنانی تند روسیه را به نادیده انگاشتن وضعیت وخیم انسانی در حلب سوریه و کشتار غیرنظامیان متهم کرد.

چورکین ضمن رد اتهامات «سامانتا پاور» گفت: او طوری صحبت کرد که انگار مادر تِرِزا است. خواهشا به خاطر داشته باشید که نماینده چه کشوری هستید. خواهشا کارنامه کشورتان را به خاطر داشته باشید».

گزارش راشا تودی در حالی منتشر شده که نماینده درگذشته روسیه در سازمان ملل از زمان آغاز بحران سوریه، با فشارهای مختلف و اظهارات تند مقامات غربی و عربی مواجه بوده است.

در یکی از موارد، بهمن ماه سال 1390 ویتالی چورکین با اظهارات تند و هشدار نخست وزیر قطر در جلسه شورای امنیت سازمان ملل مواجه شد؛ اظهاراتی که به دنبال وتوی طرحی علیه سوریه از سوی روسیه مطرح شد.

حمد بن جاسم خطاب به چورکین گفت: درباره وتو کردن قطعنامه علیه سوریه به شما هشدار می‌دهم. روسیه باید با قطعنامه موافقت کند وگرنه همه کشورهای عربی را از دست می‌دهد.

او در پاسخ به نخست وزیر قطر جواب داد: شما اینجا میهمان شورای امنیت هستید. احترام خودت را نگه دار و نگاهی به اندازه خودت بکن. من اساسا با شما حرفی ندارم. من به نمایندگی از روسیه کبیر و فقط با بزرگان صحبت می‌کنم

چورکین افزود: اگر دوباره با همین لحن با من صحبت کنی از امروز به بعد، دیگر چیزی به نام قطر وجود نخواهد داشت.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 3 اسفند 1395، کد مطلب: 13951203000491، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
0
گفتم بهش که عصبانیت براش خوب نیستا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین