پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۹۰۱
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، هدف از اتهامات شیمیایی جدید علیه سوریه آلوده کردن فضای مذاکرات ژنو است.
شعار سال: به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی با وزیر خارجه سالوادور در مسکو اظهار داشت: گزارش سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی درباره سوریه مبتنی بر اسناد قطعی و قانع‌کننده‌ای نیست و هدف از اتهامات شیمیایی جدید علیه دمشق و ارائه پیشنویسی از آن در شورای امنیت نه فقط ایجاد اختلاف در این شورا بلکه مسموم کردن فضای مذاکرات ژنو و ناکام گذاشتن آن است.

لاوروف افزود: ما به نظرات کسانی که تنها به دنبال برکناری دولت سوریه هستند، توجهی نداریم.

وی ادامه داد: کشورهای غربی بار دیگر طرح قدیمی خود مبنی بر متهم کردن دمشق در حملات شیمیایی در حلب را در پیش گرفته‌اند و پیشنویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه کردند تا روند مذاکرات در ژنو را مختل سازند. این پیشنویس در حالی ارائه شده که همه می‌دانند که این طرح وتو خواهد شد پس هدف واقعی از این اقدام ایجاد اختلاف در شورای امنیت و نیز مختل کردن مذاکرات ژنو است.

لاوروف در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره بحران لیبی و دیدارش با فائز السراج، نخست وزیر لیبی و رئیس شورای ریاستی این کشور گفت: این گفتگو بر خروج از شرایط بحرانی و فاجعه‌بار در لیبی متمرکز بود، در پی درگیری‌ها در این کشور و اقدامات داعش لیبی به منطقه‌ای بدون دولت مرکزی و کشوری تقسیم‌شده تبدیل شده است، اما باید از این بحران خارج شود.

در حال حاضر تلاش‌های سیاسی از سوی گروه‌های خارجی برای تغییر وضعیت کنونی در حال انجام است، لازم است همه گروه‌های لیبیایی نیز در گفتگوی ملی مشارکت داشته باشند، ما این موضوعات را بررسی کردیم و از السراج خواستیم چهره‌های سیاسی برجسته لیبی را در این گفتگو مشارکت دهد. همین نکات را به سایر گروه‌های لیبیایی نیز ابلاغ کردیم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 13 اسفند 1395، کد مطلب: 95121308228، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین