پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۸۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: هدف طرح ادعاهای ضدسوری در باره کاربرد جنگ افزار شیمیایی، توطئه و بهانه سازی با هدف سرنگون کردن حکومت بشار اسد است.

شعار سال: پایگاه آنلاین روزنامه راسیسکایا گازتا به نقل از مصاحبه رئیس جمهوری روسیه با روزنامه لو فیگارو نوشت: برپایه اطلاعات ما هیچ شواهدی که ثابت کند، دولت سوریه در نبردها از جنگ افزار شیمیایی استفاده کرده است، وجود ندارد.
پوتین در ادامه سخنان خود که امروز (پنجشنبه) انتشار یافت، تاکید کرده است: اطمینان داریم که رئیس جمهوری سوریه چنین اقدامی را انجام نداده است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین با اشاره به همکاری های این کشور، ایران و روسیه در قالب مذاکرات سوری-سوری آستانه برای حل سیاسی بحران سوریه که تاکنون چند دور مذاکرات آن در پایتخت قزاقستان برگزار شده است، اظهار کرد: از مدت ها پیش باید گفت وگوهای مشخصی انجام می گرفت و به سخن گفتن بی معنا، تهدید و ایراد گیری پایان داده می شد.

15 فرودین منابع وابسته به گروههای مسلح و تروریستی از انفجار شیمیایی در شهر خان شیخون در جنوب استان ادلب خبر دادند و همسو با آنها نیز آمریکا و چند کشور غربی ضدسوری بدون ارائه دلیل و مدرک، سوریه را متهم به ارتکاب این اقدام کردند در حالیکه بنا به اعلام رسمی سازمان ملل این کشور تمامی جنگ افزارهای شیمیایی خود را زیر نظر کارشناسان بین المللی نابود کرده است.
رسانه ها به استناد منابع خبری ضددولتی سوریه، شمار قربانیان حادثه شیمیایی خان شیخون را 100 کشته و 400 زخمی اعلام کردند.
مقام های روس و ایران همراه سوریه بارها خواستار انجام تحقیقات بین المللی در خان شیخون شده و تاکید کرده اند، سازمان منع تسلیحات شیمیایی باید عهده دار این ماموریت شود، زیرا براساس بررسی ها انفجار انبار مواد شیمیایی جنگی تروریست ها می تواند عامل این واقعه باشد.

آمریکا هم صبح هفتم آوریل (18 فروردین) به بهانه مجازات ارتش سوریه برای واقعه خان شیخون، 59 موشک کروز به پایگاه عملیات هوایی ضدتروریستی الشعیرات این کشور واقع در 40 کیلومتری شهر حمص شلیک کرد.
با وجود تاکیدها و درخواست های تهران، مسکو و دمشق برای بررسی میدانی واقعه خان شیخون و پایگاه الشعیرات توسط کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی، گروه کشورهای غربی ضدسوری با آن مخالفت کرده اند، زیرا براساس اسناد و شواهد چنین اقدامی صحنه سازی برای فراهم کردن بهانه حمله نظامی گسترده به سوریه بود که به شکست منجر شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ انتشار 11 خرداد 96، کد مطلب: 672120: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
0
0
اسد منت دار ابدی ایران و. روسیه خواهد بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین