پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۵۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
سرپرست اداره کل امور نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پنج طرح جامع پالایش نفت خام، ذخیره سازی نفت خام و فرآورده های نفتی، تولید محصولات پایین دستی پتروشیمی و مشتقات آن و همچنین سوخت رسانی به کشتی ها و تولید برق و آب جزیره قشم در حال اجرا است.

شعار سال : محمدجواد دهقانی تفتی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: پنج طرح جامع پالایش نفت خام، ذخیره سازی نفت خام و فرآورده های نفتی، تولید محصولات پایین دستی پتروشیمی و مشتقات آن و همچنین سوخت رسانی به کشتی ها و تولید برق و آب جزیره قشم در حال اجرا است.

وی افزود: مجوز احداث سه پالایشگاه با خوراک نفت سنگین، فوق سنگین و صادراتی با توجه به مزیت منطقه آزاد قشم در زمینه انرژی در حوزه صنعتی کاوه صادر شده است.

سرپرست اداره کل امور نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم از صدور مجوز فعالیت اقتصادی و تحویل زمین برای طرح های یاد شده توسط این سازمان خبر داد و ابراز داشت: انتخاب تکنولوژی، طراحی و مهندسی در فاز صفر توسط سرمایه گذاران، مراحل پایانی خود را می گذراند.

دهقانی از اجرای دو طرح نیروگاهی هر یک به ظرفیت 500 مگاوات خبر داد و ابراز داشت: همه مراحل فعالیت اعم از دریافت مجوز فعالیت، تحویل زمین، تحکیم بستر، طراحی و مهندسی، انتخاب تکنولوژی و خرید تجهیزات توسط پیمانکار انجام شده و بخشی از عملیات اجرایی پست های برق نیز در حال انجام است.

مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: به منظور اجرای طرح پارک پتروشیمی در قشم به عنوان سومین طرح جامع در دست اقدام، برنامه ریزی های لازم انجام و پیگیری انتخاب مشاور برای جانمایی و مهندسی این طرح نیز آغاز شده است.

وی پیش بینی کرد: با توجه به ظرفیت سازی در دست اقدام وزارت نفت (شرکت ملی گاز) برای این طرح، دست کم هفت واحد پتروشیمی با محصولات مورد نیاز داخلی و خارجی در این پروژه، برنامه ریزی و ایجاد شود.

دهقانی با اشاره به تولید و ترانزیت بیش از 30 میلیون بشکه نفت خام در حوزه خلیج فارس اذعان داشت: با عبور سالانه حدود 23 هزار کشتی تجاری و صنعتی از تنگه هرمز و حجم عظیم ترانزیت نفت در این مسیر، ضروری است تا صنعت سوخت رسانی در حد مطلوبی در قشم توسعه یابد.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه ذخیره سازی نفت خام به زودی توسط شرکت های داخلی و خارجی به صورت مشارکتی از آماده سازی و اجرای طرح توسعه ذخیره سازی 30 میلیون بشکه نفت خام، فرآورده های نفتی و مشتقات در قشم خبر داد.

مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با اشاره به زیرساخت های مورد نیاز پروژه های یاد شده از ساخت اسکله های نفتی، جاده های دسترسی، تامین آب، برق و گاز و همچنین آموزش و تامین نیروی انسانی ماهر به عنوان برخی از این زیرساخت ها یاد کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبري-تحليلي تابناک ، تاریخ نشرخبر : 4 آذر 1394 کد مطلب : 134723 www.tabnakhormozgan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین