پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۹۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
محسن پیرهادی در صفحه اینستاگرامش عکس زیر را منتشر کرد و نوشت: ما یک یتیم می گوییم و یک یتیم می شنویم ولی درد یتیمی را فقط آن یتیمی می چشد که وقتی الفبا یاد گرفت، نتوانست با نوشتن بابا دوستت دارم، دلبری کند.

شعار سال: محسن پیرهادی در صفحه اینستاگرامش متن زیر را منتشر کرد:

انشام دوباره بیست ...

ما یک یتیم می گوییم و یک یتیم می شنویم ولی درد یتیمی را فقط آن یتیمی می چشد که وقتی الفبا یاد گرفت، نتوانست با نوشتن بابا دوستت دارم، دلبری کند و بوسه ای از ته دل نصیبش شود. آن هنگام که انشایش اینگونه بیست می شود:

انشام دوباره بیست بابای گلم

موضوع: کسی که نیست بابای گلم

دیشب زن همسایه به من گفت: یتیم

معنای یتیم چیست بابای گلم؟

به مجموعه و منظومه آیات و روایات پیرامون یتیم که نگاه کنید درمی یابید خداوند روی این مسئله، متفاوت و ویژه نظر دارد. مثلا گاهی خداوند می فرماید این گناهان را مرتکب نشوید، ولی گاهی می فرماید حتی به این گناهان نزدیک هم نشوید چه رسد به آنکه بخواهید مرتکب آن گناهان شوید.

در بعضی آیات تأکید می شود که فقط اطعام یتیم کافی نیست بلکه یتیم را باید تکریم هم بکنید چرا که در مورد یتیم تنها مسأله گرسنگی مطرح نیست بلکه از آن مهمتر جبران کمبودهای عاطفی اوست. یتیم نباید احساس کند که چون پدرش را از دست داده خوار و ذلیل شده؛ باید آنچنان مورد اکرام قرار گیرد که جای خالی پدر را احساس نکند.

در مورد یتیم، مسأله عواطف انسانی بیشتر مطرح است تا اطعام و سیر نمودن، چرا که بیشترین رنج یتیم از دست دادن کانون عاطفه است.

امیرالمؤمنین (ع) به امام حسن و امام حسین علیهماالسلام می فرماید: خدا را خدا را در مورد یتیمان؛ نکند که گاهى سیر و گاهى گرسنه بمانند؛ نکند که در حضور شما، در اثر عدم رسیدگى از بین بروند.

اسلام نسبت به رعایت حال و حفظ حقوق یتیم، سفارش فراوان شده و این اهمیت تنها اختصاص به اسلام ندارد؛ چنان که قرآن کریم می فرماید: «به یاد آرید آن هنگام را که از بنی اسرائیل پیمان گرفتیم که جز خدا را نپرستید و به پدر و مادر و خویشاوندان و یتیمان و درویشان نیکی کنید و با مردمان سخن نیک گویید و نماز بخوانید و زکات بدهید ولی جز اندکی، پشت کردند و رویگردان شدند.

پیامبرانی چون حضرت موسی و حضرت عیسی علیهماالسلام به شدت از حقوق یتیمان طرفداری کرده و ظلم به یتیمان را از گناهان کبیره شمرده اند.

با توجه به اهمیت مسئله یتیم نوازی در ادیان الهی و همچنین گرایش ذاتی و فطری انسان ها توقع این بود که در این زمینه با مشکلی مواجه نباشیم ولی چنانچه به مراکز نگهداری ایتام سری بزنید متوجه خواهید شد که آنان با مشکلات زیادی مواجه هستند و کمک های مردم، تکافوی هزینه های ایتام را نمی کند. امید است با اهتمام بیشتر مردم و خیرین، قدری از درد و رنج یتیمی را بکاهیم.


با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نیزوا، تاریخ 28 آذر 95، کد مطلب: 40787: www.neizeva.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین