پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۰۱۴
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
رضا سراج در کانال تلگرامی @drrezaseraj نوشت:محبوبیت روحانی 32 درصد شد.

شعار سال: بررسی انتخابات ریاست جمهوری در کشورهایی که رئیس جمهور مستقر نیز در زمره نامزدهای انتخاباتی بوده، نشان می‌دهد انتخاب مجدد رئیس جمهور مستقر، تابع قواعدی است.

قواعد انتخاب مجدد رئیس جمهور مستقر :
در یک پروژه مطالعاتی انجام شده درباره چرایی یک دوره‌ای شدن برخی از رؤسای جمهور در کشورهای مختلف جهان و قواعد انتخاب مجدد رئیس جمهور مستقر 14 قاعده احصاء شده که دو قاعده آن عبارت است :
1)
مقبولیت رئیس جمهور مستقر باید 40 تا 50% باشد.
2)
آراء منفی رئیس جمهور مستقر کمتر از 30% باشد.
رئیس جمهور مستقر با مقبولیت 50% در مرحله اول انتخابات و با مقبولیت 40% در مرحله دوم به پیروزی می‌رسد. مقبولیت 30% و کمتر، حکم به شکست وی در انتخابات می‌دهد. همچنین رای ندادن مردم به رئیس جمهور مستقر (آرای منفی) چنانچه از مرز 30% عبور نماید، وی را دچار شکست می‌نماید.

نتیجه :
در یک نظر سنجی معتبر با جامعه آماری بیش از 15000 نفر آرای منفی روحانی به بالای 30% و مقبولیت وی نیز در بهترین حالت به 32% رسیده است.با این تفاسیر، آیا روحانی #اولین رئیس جمهور #چهار_ساله می‌شود؟ بر اساس قواعد مذکور، نیکلاس سارکوزی در انتخابات 2012 فرانسه به رئیس جمهور یک دوره‌ای تبدیل شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صراط، تاریخ 28 آذر 95، کد مطلب: 338832: www.seratnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین