پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۸۸۲
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی ذیل عنوان «رئیس‌جمهور ایران برای انتخاب مجدد با نبرد سنگینی روبروست» به بررسی وضعیت انتخابات در ایران پرداخته است.
شعارسال: این روزنامه آمریکایی با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم تاکید کرده که پیروزی حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در انتخابات تضمین شده نیست.

به نوشته واشنگتن پست، روحانی به دنبال حل انزوای ایران از طریق امضای توافق هسته‌ای بود و می‌خواست ایران را از تحریم‌های سنگین خارج کند اما رشد اقتصادی کند ایران و وضعیت کساد اقتصادی، شور و شوق اولیه دولت برای این کار را به سردی گرایاند.

در بخش دیگری از این گزارش به نقل از «علیرضا نادر» تحلیلگر اندیشکده رند، آمده است: فرصت مناسبی ایجاد شده که روحانی بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب نشود چرا که بسیاری از مردم اجباری برای رای دادن مجدد به وی نمی‌بینند.

واشنگتن پست نوشت: برای افراد طبقه متوسط، توافق هسته‌ای یک ناامیدی بزرگ بوده است. در مورد منافع اقتصادی این توافق، مردم چیز زیادی ندیده‌اند. تولید نفت به وضعیت قبل از تحریم‌ها برگشته اما این موضوع نتوانسته در واقع ایجاد اشتغال کند.

واشنگتن پست، کاندیدای اصلی که روحانی را به چالش کشیده را «ابراهیم رئیسی» دانسته است که قصد دارد عظمت را برای ایران بازگرداند، به مردم قشر ضعیف کمک کند و برای مردم ایجاد اشتغال داشته باشد.

در همین حال، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نیز وعده داده که درصورت انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور، 5 میلیون شغل ایجاد کند.

واشنگتن پست همچنین نوشته که وجهه و مقبولیت آقای روحانی در افکار عمومی دچار مشکل شده است؛ خرید هواپیماهای گرانقیمت بوئینگ و ایرباس از یک‌سو و عدم توجه به میزان یارانه پرداختی به قشر ضعیف از سوی دیگر، از عوامل تحت فشار قرار گرفتن روحانی شمرده شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی ایرسانیوز، تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1396، کدخبر: 14328 ، www.irsanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین