پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۰۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
حسن روحانی، رئیس‌جمهور میانه‌روی ایران طی روزهای اخیر اظهارات نادری در مورد برخی نهادهای حاکمیتی و روحانیون داشته و رقبای خود و حامیانشان در انتخابات آتی را به‌شدت مورد انتقاد قرار داده است.
شعارسال: روحانی در مبارزات انتخاباتی خود در سراسر ایران مخالفان خود را «تندرو» خوانده و از مقامات به دلیل بازداشت مقامات جناح اصلاح‌طلب انتقاد کرده است. روز دوشنبه وی با حمله به ابراهیم رئیسی، یک روحانی محافظه‌کار و مقام قضایی سابق، وی را به دلیل سوابق گذشته‌اش سرزنش کرد.

وی همچنین معافیت آستان قدس رضوی از مالیات که در تولیت رئیسی بوده را زیرسوال برده و جمعه گذشته در یک مناظره انتخاباتی از تلاش برخی نهادهای حاکمیتی برای برهم زد توافق هسته‌ای 2015 با قدرت‌های جهان سخن گفت.

این اظهارات تنها سه هفته مانده به پایان زمان مبارزات انتخاباتی برای رأی‌گیری در 19 می (29 اردیبهشت) بیان شد.

رضا اکبری، مدیر برنامه موسسه گزارش جنگ و صلح در واشنگتن گفت: «این اظهارات قطعاً حرکتی جسورانه است که نشان‌دهنده یک تصمیم برای کنار گذاشتن لحن آرام قبلی در مبارزات انتخاباتی است.»

وی در ادامه افزود: «کامل مشخص است که در مناظره نهایی که جمعه آتی برگزار خواهد شد، روحانی با رویکرد کاملاً تهاجمی حاضر خواهد شد.»

روحانی با پنج رقیب از جمله رئیسی و یک محافظه‌کار دیگر، محمدباقر قالیباف شهردار تهران رقیب است. اکثر روسای جمهور ایران به‌راحتی در دور دوم خود پیروز انتخابات بوده‌اند اما در حال حاضر شرایط بد اقتصادی روحانی را تااندازه‌ای در مقابل حملات رقبای پوپولیست آسیب‌پذیر کرده است. منتقدان روحانی می‌گویند لغو تحریم‌ها در پی توافق هسته‌ای تأثیر اندکی بر زندگی مردم عادی داشته است.

روحانی در سخنرانی اخیر خود برای جوانان با اشاره دو دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد از سال 2005 تا 2013 که باعث انزوای بین‌المللی ایران شد، گفت: «شما هشت سال این کشور را اداره کردید، مردم دیدند که چه کردید. دوره خشونت و افراطی‌گری خاتمه یافته است.»

وی روز دوشنبه نیز مسئله عدم پرداخت مالیات از سوی یک بنیاد خیریه، آستان قدس رضوی به مدیریت رئیسی را مطرح کرده و مورد انتقاد قرار داد.

وی همچنین در مناظره زنده تلویزیونی جمعه گذشته، برخی نهادهای حاکمیتی را به دلیل نوشتن شعارهای ضداسرائیلی روی موشک‌های بالستیک که در آزمایش موشکی استفاده شده بود را مورد انتقاد قرار داد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رویداد 24، تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1396 ، کدخبر: ۵۴۳۹۳ ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
0
اخه چرا باید به تو رای بدهیم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین